Postat: 26 aug 2012, 20:17
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack alla för värdefulla tips, jag återkommer säkert med fler frågor, men får väl skapa en projekttråd i stället för att samla allt. <!-- </EdIndex> --></div>
Jo, ett tungt svänghjul hjälper till, men ger verkligen låg komp bättre vrid? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Och ett stort svänghjul och låg komp, det ger bra vrid.
Lägre komp ger sämre vrid. Felbyggde en Saab tvåtaktsmotor så den fick alldeles för mycket komp men oj så mycket vrid det blev för att vara en sån motor. En av nackdelarna var att den varvade ingenting istället. <!-- </EdIndex> --></div>Zwap skrev:Jo, ett tungt svänghjul hjälper till, men ger verkligen låg komp bättre vrid?Conrad Engström skrev:Och ett stort svänghjul och låg komp, det ger bra vrid.
Problemet är att Sachs har längre slag, vilket medför att durationerna ändras..164anders skrev:Om ni ska ha en yamaha dt cylinder som går bra på alla varv sök tag på en autisa 65cc gen2, hade en sådan på min när jag var 15 ihop med högkomptopp och det var näst intill dieselvrid från botten samt högre toppeffekt än 43mm gjutgärncylindrarna