<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, men det måste väl vara nån skillnad om allting är precis nytt?
.... eller som jerka59 säger att det åtminstone är helt och riktigt.
För min del tror jag det har betydelse om det är nya kopplingsfjädrar, nya lameller, nya stållameller, ny kopplingskorg osv.
Jag håller precis just nu på att sätta ihop Sigges sax och all erfarenhet jag samlat ihop här på forumet är mycket värdefull och kommer väl till pass nu. Ärligt talat har jag inte klyvt och satt ihop så jättemånga Sachsar i mitt tidigare liv, högst ett halvdussin, och det var på den tiden dom inte hade varit sönderplockade femtielva gånger eller sammansatta av ihopsamlade lösa delar...
För mig har det varit som och jobba med en gammal utombordsmotor som legat på sjöbotten en längre tid eller vad gör man med en kickfjäder som håller på att rosta av eller lagerullar som börjar se ut som fyrkantiga eller när när man sticker i drevaxeln och kan se solen som en ring i springan runt om det som ska vara tätningen.
Där gick gränsen jag orkade inte längre och förmodligen inte han som ska ha den heller. Jag ljummade tätningen lite och tog en fjäderring från en mindre radialtätning och snodde runt i spåret. Det verkar som smiter någorlunda tätt mot axeln, som jag fick byta för det rostat i lagersätet

, jag tror det håller tätt annars får kedjan automatisk smörjning...

<!-- </EdIndex> --></div>