Sida 2 av 3
Postat: 05 sep 2012, 11:29
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Originalmotorn borde ha varit en G50, alltså 2-växlad med kedjedrift.
Ilo Automat har jag aldrig sett i Sverige? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 11:34
av Holländaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer bra att den hade kedjedrift också. Kedjan jag har på nu är den som satt där från början (råkade vara rätt längd), så dom håller för lite mer än 0,8 hk iaf

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 16:23
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Holländaren skrev:Stämmer bra att den hade kedjedrift också. Kedjan jag har på nu är den som satt där från början (råkade vara rätt längd), så dom håller för lite mer än 0,8 hk iaf

Byt det är inte kul med kjedjebrott i höghastighet <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 17:40
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:
Ilo Automat har jag aldrig sett i Sverige?
Det har jag sett hemma i garaget å det ligger i Sverige. mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 17:51
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte på en sak, du sa att du hade problem med att den inte slirade tillräckligt mycke när du drog iväg och du skulle labba med oljor. Har du tänkt på att din motor lutar rätt rejält bakåt? Jag menar om du slår i 1,5 dl som det ska va hamnar det ju väldigt långt bak/ner i motorn och kommer kanske inte i tillräcklig kontakt med kopplingen? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 18:23
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F:n va sugen jag blir att ta en sväng med fruns Maxi, och sedan hem för lite modifieringar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 sep 2012, 20:18
av Holländaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo lutningen är mycket mer än på en Maxi, men den är ungefär som på en Magnum X. Det är förresten ett Magnum X block, 4 lagrad alltså.
Och 1,5 dl kommer man inte långt med med den här lutningen nej

Men jag fyller tills den börjar rinna över, det går i ca 3,5 dl.
Jag har fått sätta en slangbit på avluftningshålet längst bak på motorn för den ville spotta ut olja där annars. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 10:55
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Holländaren skrev:
Jag är inte speciellt insatt i dom här motorerna men enligt vad jag hittar så heter motorn G50. Motorn var redan bortplockat när jag köpte moppen så jag har inte ens sett den.
Men växelhandtaget satt kvar på styret så det var nog ingen automat iaf.
Ok, du mumlade ju om automat i början av tråden och då skulle det varit en GA50 i så fall. Fast som nu verkar det ju vara en manuell, G50 alltså.
Ilo GA50 har förövrigt en och annan vajer till motorn de med.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 11:17
av Holländaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:Ok, du mumlade ju om automat i början av tråden och då skulle det varit en GA50 i så fall. Fast som nu verkar det ju vara en manuell, G50 alltså.
Ilo GA50 har förövrigt en och annan vajer till motorn de med.
Mvh Patrik
Nu när du säger det...
Jag vet inte var jag har fått automat uppgiften ifrån men jag verkar ha läst på mig lite olika uppgifter. När du frågade om det var en automat hittade jag dom uppgifter jag skrev sen.
Vi kan väl kanske dra slutsatsen att jag inte riktig har koll på vad det har suttit för motor

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 11:20
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Holländaren skrev:
Vi kan väl kanske dra slutsatsen att jag inte riktig har koll på vad det har suttit för motor

He he... Oki.
Jag skall förresten lägga upp några GA50 bilder senare i veckan, finns väl alltid någon som är nyfiken å se på dom.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 11:54
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grymt som fan, skoj när folk slänger på e50 motorer på andra fordon! jag har en z50 motor på min crescent 2000 med 70cc och lite lull, men tycker nog fan inte det är roligare än automataren, så funderar till i vinter på att byta tillbaks till e50 motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 12:15
av Holländaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag som tänkte bygga ihop en Z50 till den här, bara för att se om det går att få en sån att ge bättre 201m tider
Rent teoretisk borde ju en 2 vxl accelerera ifrån en 1 vxl men det blir mycket lek med kopplingen.. Jag har inte riktig löst alla detaljer än men jag har en idé som jag tänker testa. Kommer bilder osv sen om jag nu lyckas få till nånting

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 17:51
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F:n

Det är ju en såndär 2vxl mååtår som jag ska fixa i en ram i vinter

Tog fram den under bokhyllan nu (ursäkta dålig bildkvalitet)
Den ska i en Maxiram

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 18:17
av Holländaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med fler Z50

Vad kör du med för cylle? Ser ut att vara samma som jag har?
Och vad var det där för gasare? Berätta gärna mer om motorn, alltid intressant å se vad andra håller på med

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 18:21
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Holländaren skrev:Kul med fler Z50

Vad kör du med för cylle? Ser ut att vara samma som jag har?
Och vad var det där för gasare? Berätta gärna mer om motorn, alltid intressant å se vad andra håller på med

Förgasaren heter Mikuni ! Å man kan ha den som postlåda
(Återkommer i morgon)

<!-- </EdIndex> --></div>