Packningar

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan nog behövas... :roll:

Finns nog inga värre oljedrypare än gamla engelska bilar och motorcyklar.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:hylomar borde finnas på närmaste rolls-royce verkstad. jag har i alla fall hört någon gång att det används på rolls-royce fabriken. 8)

erlan
Saxat från Hylomars hemsida
"The original product was developed in conjunction with Rolls-Royce and was used for sealing aircraft engines. Hylomar continues to manufacture Rolls-Royce approved products for sealing aeronautical turbines"

Würth säljer också samma produkt men då heter den DP 300. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:
erlan skrev:hylomar borde finnas på närmaste rolls-royce verkstad. jag har i alla fall hört någon gång att det används på rolls-royce fabriken. 8)

erlan
Saxat från Hylomars hemsida
"The original product was developed in conjunction with Rolls-Royce and was used for sealing aircraft engines. Hylomar continues to manufacture Rolls-Royce approved products for sealing aeronautical turbines"

Würth säljer också samma produkt men då heter den DP 300.
DP300 och Hylomar lika som du säger,men rekomenderas att användas tillsammans med befintlig packning enl instruktion.
Men det har jag själv alldrig gjort,kanonprodukt :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Skriv svar