Postat: 15 sep 2012, 14:14
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förgasar inställning abc
man ska alltid börja med att få moppen att gå bra på fullgas, detta göres genom att hitta rätt huvudmunstycke, observera att motorn måste var riktigt genomvarm vid alla förgasarjusteringar.
När den går bra kan man laborera med mellanregistret göres via nåljustering.
när det är bra kan man börja med lågregistret göres via luftbränsle skruv alternativt eller oxå lågfartsmunstycket om nte skruvjusteringarn räcker till
Ett vanligt standardmått vad gäller luftskruv är att man skruvar ut den 2 varv från botten.
sedan kommer tomgångsjustering sist.
Vad gäller dåligt lågregister bör du eliminera alla felkällor först.
Hur är kompet, kanske dags att byta ringar o kolv?
Är radialtätningarna hela?
står tändning rätt?
är stift tändhatt tändkabel friska, har de någon gång bytats? <!-- </EdIndex> --></div>
man ska alltid börja med att få moppen att gå bra på fullgas, detta göres genom att hitta rätt huvudmunstycke, observera att motorn måste var riktigt genomvarm vid alla förgasarjusteringar.
När den går bra kan man laborera med mellanregistret göres via nåljustering.
när det är bra kan man börja med lågregistret göres via luftbränsle skruv alternativt eller oxå lågfartsmunstycket om nte skruvjusteringarn räcker till
Ett vanligt standardmått vad gäller luftskruv är att man skruvar ut den 2 varv från botten.
sedan kommer tomgångsjustering sist.
Vad gäller dåligt lågregister bör du eliminera alla felkällor först.
Hur är kompet, kanske dags att byta ringar o kolv?
Är radialtätningarna hela?
står tändning rätt?
är stift tändhatt tändkabel friska, har de någon gång bytats? <!-- </EdIndex> --></div>