vårprojektet 1279-1 igång igen
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
läste nog bra slarvigt... dessutom så har jag en ram stående som ser ut precis sådär, han jag fick den av sa att det var en NSU, han måste haft fel då
då är det en crescent 1279! tack, då vet man det också. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen skrev:Ehh, nej det är en crescent 1279Tillman skrev:visst är det en NSU quickly?

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ska va svetsade i botten. <!-- </EdIndex> --></div>volvomannen skrev:Projektet fortskrider efter färgfadäsen.
Tog isär gaffeln idag, ska det sitta två gängade stålpinnar i vardera undre gaffelben? Ska de gå att ta av eller är de fast monterade?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sticker ut hakan nu.
Snart är allt klart för målning men inte ramen. Inser att det kommer bli ett helvete att få den ren från Hammarlacken, vad göra? Bläster har jag inte tillgång till, skrapa den ren, går ej att komma åt överallt.
Funderade då lite grann och tänkte att man kan ju tvätta ren den, matta ytan och hammarlacka den
Kollade på Hammerites sida och där var intressant läsning, de har numer hammarlack på spray med slät blank finish, även möjlighet till ett hundra tal kulörer på burk.
Kändes lite intressant, för ingen kan ju förneka lackens hållbarhet
<!-- </EdIndex> --></div>
Snart är allt klart för målning men inte ramen. Inser att det kommer bli ett helvete att få den ren från Hammarlacken, vad göra? Bläster har jag inte tillgång till, skrapa den ren, går ej att komma åt överallt.
Funderade då lite grann och tänkte att man kan ju tvätta ren den, matta ytan och hammarlacka den

Kollade på Hammerites sida och där var intressant läsning, de har numer hammarlack på spray med slät blank finish, även möjlighet till ett hundra tal kulörer på burk.
Kändes lite intressant, för ingen kan ju förneka lackens hållbarhet

Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Projektet fortskrider:
Tank klar.
pakethållare klar.
Lykthus med bakplåt klar.
Övre gaffelbrygga klar.
Undre gaffelbrygga klar.
Håller nu på med ramen den ska strippas från färg. Men jag hade gärna fått av svingen. Men den sitter som jag vet inte vad. Tipps på hur man får av den utan att skrota den? <!-- </EdIndex> --></div>
Tank klar.
pakethållare klar.
Lykthus med bakplåt klar.
Övre gaffelbrygga klar.
Undre gaffelbrygga klar.
Håller nu på med ramen den ska strippas från färg. Men jag hade gärna fått av svingen. Men den sitter som jag vet inte vad. Tipps på hur man får av den utan att skrota den? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh