Äntligen

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kul! :D
Perfekt sätt att starta upp en ny tidning med fina lågmilare som får folk att plöja annonser för att hitta en egen. Grattis Lasse! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det putsat och klart, det är inte alla moppar som skall fotas, utan endast en. Ni får se vilken i tidningen, men fin vart den. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning? eller moped tidning för den delen? förmodligen tänker alla här att klart det kommer bli super bra! men hur ser det ut i resten av sveriges hem? känner max 3-4 till som gillar pilla mopeder, men 20-30 pers som håller på med bilar av kanske 50 personer i mitt umgänge krets <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning?
Vad du låter pessimistisk. Klart att det finns ett intresse. Senaste åren har väl det bara ökat.
Gå på en veteranmarknad får du se, finns mycket mopedsaker nu för tiden å dom har blitt mye dyrare också. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har tappat räkningen på hur många biltidningar det finns men det är väl en 6-8 st. så en moppetidning borde det finnas marknad för.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning? eller moped tidning för den delen? förmodligen tänker alla här att klart det kommer bli super bra! men hur ser det ut i resten av sveriges hem? känner max 3-4 till som gillar pilla mopeder, men 20-30 pers som håller på med bilar av kanske 50 personer i mitt umgänge krets
Det finns ju en uppsjö tidningar som riktar sig mot en ganska eller rent av mycket smal sektor, veterantraktorer, bussar och lastbilar till exempel.

Hur många ex en tidning måste sälja för att ens gå runt vet kanske någon med försänkningar i tidningsbranschen, om det finns någon här?

Det skall bli kul att se detta försök till en ny smalsektortidning.

När skall den komma i äffärerna? <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Hasse skrev:
Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning?
Vad du låter pessimistisk. Klart att det finns ett intresse. Senaste åren har väl det bara ökat.
Gå på en veteranmarknad får du se, finns mycket mopedsaker nu för tiden å dom har blitt mye dyrare också.
ja nog va han pessimist i sin mening! klart som tysan de finns intresse för en sån tidning!! ja har många bekanta i moppekretsar som inte figurerar här bland oss på raketsport. bara för pop kanske bara har 4 vnner som gillar mopeder så e ju inte de 4 de enda som kommer köpa tidningen. ja skall ha den så foort den finns att köpa de e en sak som e säker. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul när kommer den och vad skall den heta?????? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
blyfot
Forumsponsor

Re: Kvalitetsmoppar

Inlägg av blyfot »

Caddylasse skrev:Med kvalitetsmoppar tänkte jag nog mest på fina lågmilare...
Själv tycker jag det ska bli kul att läsa om alla möjliga moppefabrikat. Äntligen kanske jag skall lära mig skillnaden på en Monarskrot och en sax.
Jag brukar bara se Puch och sen ser jag en massa andra tvåhjulingar, men nu skall även jag bli en bildad människa.
Jag får väl sälla mig till Caddylasse och försöka låtsas vara intresserad av att lära mig något om alla andra mindre populära märken, inget annat är ju som Puch dock :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
börje

Inlägg av börje »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min uppfattning är att har man skruvat i bilar i 20 års tid, och har dom färdiga, men ändå har kli i skruvarfingrarna, så är moppar ett bra alternativ. Inga stora pengar vid renovering, och man kan se ett slut inom överskådlig tid. Bilintresset kommer alltid att finnas, men mopparna är faktiskt roligare, sen var det ju faktiskt så att moppetiden var den roligaste tiden i livet, första steget in i vuxenvärlden. Har vid ett flertal tillfällen påtalat behovet av flera repotage med L-Å Krantz, och faktum är att i Classic bilsport kommer i oktobernumret ett repotage om Blårökenrallyt här i Övik. Skulle det sen komma en hel tidning om moppar så välkomnar jag den. Kommer självklart att prenumerera... <!-- </EdIndex> --></div>
posch
Forumsponsor

Inlägg av posch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror absolut att det finns behov av en moppetidning, inom så gott som alla andra intressen/hobby finns det tidningar.
Hoppas bara att det anlitas kunniga skribenter som tar reda på fakta innan dom skriver. <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst
posch
Forumsponsor

Inlägg av posch »

blyfot skrev:
Caddylasse skrev:Med kvalitetsmoppar tänkte jag nog mest på fina lågmilare...
Själv tycker jag det ska bli kul att läsa om alla möjliga moppefabrikat. Äntligen kanske jag skall lära mig skillnaden på en Monarskrot och en sax.
Jag brukar bara se Puch och sen ser jag en massa andra tvåhjulingar, men nu skall även jag bli en bildad människa.
Jag får väl sälla mig till Caddylasse och försöka låtsas vara intresserad av att lära mig något om alla andra mindre populära märken, inget annat är ju som Puch dock :lol:
Vi har ju alla våra favoriter, jag gillar också Puch (har 8 st)
Men tycker det är minst lika intressant all läsa och lära sig om andra märken <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst
60 cc

Inlägg av 60 cc »

posch skrev:Jag tror absolut att det finns behov av en moppetidning, inom så gott som alla andra intressen/hobby finns det tidningar.
Hoppas bara att det anlitas kunniga skribenter som tar reda på fakta innan dom skriver.
Tyvärr tror jag det brister redan där. Vi som har vårt eget hobbymärke har oftast läst allt som finns att läsa på nätet och lyssnat på andra mer lärda i åratal. De fakta man vill veta lär inte komma fram i den här tidningen. Hoppas att man satsar på en nättidning men det är väl att hoppas för mycket. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

posch skrev: Men tycker det är minst lika intressant all läsa och lära sig om andra märken
Precis !

Jag har sagt att jag skall ha en av varje innan jag är klar, blir nog lite svårt att uppfylla dock känns det som.

Någon Zündapp nästa gång kanske,
har iaf: NV 40cc, Ilo 50-54cc 2-3vxl trampor/kick/snörstart, Sachs 4vxl och Puch 3,4 å 6 vxl än så länge.

Ilo är dock extra trevligt:
Bild

:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att det funkar, finns det 2 tidningar för veterantraktorer så finns det plats för en moppetidning.
Upplagan på Allt om MC är 14 500 tidningar, Klassiker 18 800 st. Bara för att ha nåt att jämföra med.
Förmodigen behövs det runt 15 000 ex för att gå runt.

Men naturligtvis är det viktigt vilka som skriver, för egen del tycker jag bilder och reportage om spännande personer i hobbyn är viktigare än fakta.

Mina önskereportage : Rösabäckens vind, och var kommer allt ifrån ? Vem är snabbast i Hallsta moppers ? Besök i vagnen hos Tårtan mopedos ! Undersökande reportage på Norscand, finns det barnarbetare som gör deras grejor ? Kolla kromets kvalitet på nytillverkat, osv osv. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons