Perfekt sätt att starta upp en ny tidning med fina lågmilare som får folk att plöja annonser för att hitta en egen. Grattis Lasse! <!-- </EdIndex> --></div>
Vad du låter pessimistisk. Klart att det finns ett intresse. Senaste åren har väl det bara ökat.Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning?
Det finns ju en uppsjö tidningar som riktar sig mot en ganska eller rent av mycket smal sektor, veterantraktorer, bussar och lastbilar till exempel.Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning? eller moped tidning för den delen? förmodligen tänker alla här att klart det kommer bli super bra! men hur ser det ut i resten av sveriges hem? känner max 3-4 till som gillar pilla mopeder, men 20-30 pers som håller på med bilar av kanske 50 personer i mitt umgänge krets
ja nog va han pessimist i sin mening! klart som tysan de finns intresse för en sån tidning!! ja har många bekanta i moppekretsar som inte figurerar här bland oss på raketsport. bara för pop kanske bara har 4 vnner som gillar mopeder så e ju inte de 4 de enda som kommer köpa tidningen. ja skall ha den så foort den finns att köpa de e en sak som e säker. <!-- </EdIndex> --></div>Hasse skrev:Vad du låter pessimistisk. Klart att det finns ett intresse. Senaste åren har väl det bara ökat.Pop skrev:hur stor marknad kan det finnas för veteranmoped tidning?
Gå på en veteranmarknad får du se, finns mycket mopedsaker nu för tiden å dom har blitt mye dyrare också.
Jag får väl sälla mig till Caddylasse och försöka låtsas vara intresserad av att lära mig något om alla andra mindre populära märken, inget annat är ju som Puch dockCaddylasse skrev:Med kvalitetsmoppar tänkte jag nog mest på fina lågmilare...
Själv tycker jag det ska bli kul att läsa om alla möjliga moppefabrikat. Äntligen kanske jag skall lära mig skillnaden på en Monarskrot och en sax.
Jag brukar bara se Puch och sen ser jag en massa andra tvåhjulingar, men nu skall även jag bli en bildad människa.
Vi har ju alla våra favoriter, jag gillar också Puch (har 8 st)blyfot skrev:Jag får väl sälla mig till Caddylasse och försöka låtsas vara intresserad av att lära mig något om alla andra mindre populära märken, inget annat är ju som Puch dockCaddylasse skrev:Med kvalitetsmoppar tänkte jag nog mest på fina lågmilare...
Själv tycker jag det ska bli kul att läsa om alla möjliga moppefabrikat. Äntligen kanske jag skall lära mig skillnaden på en Monarskrot och en sax.
Jag brukar bara se Puch och sen ser jag en massa andra tvåhjulingar, men nu skall även jag bli en bildad människa.
Tyvärr tror jag det brister redan där. Vi som har vårt eget hobbymärke har oftast läst allt som finns att läsa på nätet och lyssnat på andra mer lärda i åratal. De fakta man vill veta lär inte komma fram i den här tidningen. Hoppas att man satsar på en nättidning men det är väl att hoppas för mycket. <!-- </EdIndex> --></div>posch skrev:Jag tror absolut att det finns behov av en moppetidning, inom så gott som alla andra intressen/hobby finns det tidningar.
Hoppas bara att det anlitas kunniga skribenter som tar reda på fakta innan dom skriver.
Precis !posch skrev: Men tycker det är minst lika intressant all läsa och lära sig om andra märken