Sida 2 av 2
Postat: 13 nov 2012, 19:25
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Det skall bli lite vassare förstår jag med dom måtten. Borra ur skinkorna och klämm i lite volfram.
Är det volfram i den här tro eller vad är det för prickar?
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2012, 19:57
av Skunkworkz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Skunkworkz skrev:
Cylinder från en Sthil 070 såg.
Kul ide'. Var tvungen å googla lite. 40 slag, 106cubik i dom.
Byggde några sådana motorer när jag var 15-16 år
islutet på 70 talet.Då använde jag 100cc cyl från
Partner. Det blir ingen "vass" motor men jävligt
stark, gick att köra på tomgång på högst växel
sedan ge fullgas och accelera till toppfart. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2012, 20:00
av Mats T
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spelar ingen roll hur du får till balansfaktorn,om du lättar eller viktar
på resp sida.Får du den rätt så blir det samma resultat.Men är det jätte stor kolv så kanske båda alternativen går åt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2012, 20:09
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skunkworkz skrev: Det blir ingen "vass" motor men jävligt
stark, gick att köra på tomgång på högst växel
sedan ge fullgas och accelera till toppfart.
Precis i min smak. Vad får du göra för att den ska passa i ett Zündapp-block? Är det maskinbearbetning som gäller. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2012, 20:39
av Skunkworkz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det behövs lite svets o sedan maskinbearbetning.
Fläktkylning behövs också. <!-- </EdIndex> --></div>