Int tyck jag du ska det, behövs alla typer av mäniskor här, jag pladdrar på som vanligt ja har lärt mig att inte bry mig om va andra tycker. <!-- </EdIndex> --></div>umekille skrev:Tar timeout härifrån då stämningen här blivit så konstig på sista tiden.
Störst Bäst Vackrast syndromet har tyvärr klivit in här också.
Bye![]()
Klubben för inbördes beundran...
-
Re: Klubben för inbördes beundran...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med relativt kort tid här, knappt ett år tror jag, är jag fortfarande glad och ivrig att titta in för att se dom nya trådarna och dom intressanta svaren.
Tyvärr är ett forum just en bra plats att vräka ur sig vad man vill utan att behöva möta den man siktar på öga mot öga.
Jag väljer mina trådar, dom som är intressanta läser jag, dom andra låter jag vara och jag vet från verkligheten att det är lätt att hävda sig bakom tangentbordet långt från verkligheten där man behöver bevisa något.
Jag har också blivit besviken på attityder, mindre här än på andra forum, men jag väljer bort det negativa och tar tillvara på det som ger mig något.
Ta en paus och koppla bort forumet ett tag om det känns som det bästa men tyvärr finns besserwissrarna överallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Tyvärr är ett forum just en bra plats att vräka ur sig vad man vill utan att behöva möta den man siktar på öga mot öga.
Jag väljer mina trådar, dom som är intressanta läser jag, dom andra låter jag vara och jag vet från verkligheten att det är lätt att hävda sig bakom tangentbordet långt från verkligheten där man behöver bevisa något.
Jag har också blivit besviken på attityder, mindre här än på andra forum, men jag väljer bort det negativa och tar tillvara på det som ger mig något.
Ta en paus och koppla bort forumet ett tag om det känns som det bästa men tyvärr finns besserwissrarna överallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar detta forum, för bättre stämning än andra ställen =)
Och en fruktansvärt bra kunskaps bank. (inte för att jag drar ett stå till den staken =P)
Men oftast så blir säsongs betonade hobby fanatiker väldigt gnälliga när de inte får till det under lågsäsong.
Blir själv väldigt stressad av att inte pilla. Som tur är går jag in på högsäsong på restaurangen nu så jag får arbeta av mig.
Hängde väldigt mycket på longboard.nu innan. Väldigt säsongsbetonat
då det inte går att åka på vintern och det var alltid ett jävla gnäll på vinterhalvåret.
Med mopederna kan man ändå köra lite och pilla fast det tar i mot i kylan
Men vill tacka för ett bra forum och säga förlåt om jag skrivit opassande inlägg eller om jag varit dryg! <!-- </EdIndex> --></div>
Och en fruktansvärt bra kunskaps bank. (inte för att jag drar ett stå till den staken =P)
Men oftast så blir säsongs betonade hobby fanatiker väldigt gnälliga när de inte får till det under lågsäsong.
Blir själv väldigt stressad av att inte pilla. Som tur är går jag in på högsäsong på restaurangen nu så jag får arbeta av mig.
Hängde väldigt mycket på longboard.nu innan. Väldigt säsongsbetonat
då det inte går att åka på vintern och det var alltid ett jävla gnäll på vinterhalvåret.
Med mopederna kan man ändå köra lite och pilla fast det tar i mot i kylan

Men vill tacka för ett bra forum och säga förlåt om jag skrivit opassande inlägg eller om jag varit dryg! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får ta en smäll å ge tillbaka en annan,va tråkigt om alla tyckte likadant.
Personangrepp med hot mm el liknande hör naturligtvis inte hemma här
Tycker att det är en förvånansvärd god stämmning här
Man läser det man är intresserad av själv,skulle man kommentera i varenda tråd så startade man nog världskrig ganska snabbt
<!-- </EdIndex> --></div>
Personangrepp med hot mm el liknande hör naturligtvis inte hemma här
Tycker att det är en förvånansvärd god stämmning här
Man läser det man är intresserad av själv,skulle man kommentera i varenda tråd så startade man nog världskrig ganska snabbt

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det är bra att man säger till varför man misstrivs på forumet istället för att bara tvärt sluta. Hur ska vi annars kunna veta vad som är fel eller kan kan uppfattas som stötande hos andra individer?
Vi är alla olika vilket är tur det, men det är först när någon säger ifrån vi får veta var den personens gräns är för vad som är skoj och inte.
Jag antar att detta kulminerade på Däck-tråden och jag har nu läst igenom den. Det är okej att tycka olika, tror ingen blir arg för det, bara man inser att alla har inte samma ekonomiska förutsättningar utan är så illa tvungen att ibland välja billigare alternativ. För det ska man inte kalla någon skallskadad vilket är kränkande. <!-- </EdIndex> --></div>
Vi är alla olika vilket är tur det, men det är först när någon säger ifrån vi får veta var den personens gräns är för vad som är skoj och inte.
Jag antar att detta kulminerade på Däck-tråden och jag har nu läst igenom den. Det är okej att tycka olika, tror ingen blir arg för det, bara man inser att alla har inte samma ekonomiska förutsättningar utan är så illa tvungen att ibland välja billigare alternativ. För det ska man inte kalla någon skallskadad vilket är kränkande. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man lägger av här och talar om det är väl lite, tyck synd om mig nu, se hur jag gråter.
Gör som Grannen och Dr novolett. lägg bara av.
Nu var jag elak.
Kram Conrad !
Håller faktist med dig nu Conrad fastän du flaggar för sachs kan man inte ta att alla lägger olika mycket pengar eller energi på sina byggen so what
själv tycker jag det är roligast med patina på grejerna men uppskattar blankt också bara jag slipper putsa hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Nu var jag elak.
Kram Conrad !
Håller faktist med dig nu Conrad fastän du flaggar för sachs kan man inte ta att alla lägger olika mycket pengar eller energi på sina byggen so what
själv tycker jag det är roligast med patina på grejerna men uppskattar blankt också bara jag slipper putsa hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
Tycker alla lika dant så så blir det riktigt tråkigt.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"... <!-- </EdIndex> --></div>
Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"... <!-- </EdIndex> --></div>
-
ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras! <!-- </EdIndex> --></div>P-plats.se skrev:Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra.
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"...
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Nu var jag mindre snäll.
Kram Blyfot !
...eller åxå kan skitviktiga gubbstruttar med mensvärk dra något gammalt över sig istället för att bete sig som en volvoraggare på fyllan med spräckta diskantelement i hatthyllan, eyConrad Engström skrev:Om man lägger av här och talar om det är väl lite, tyck synd om mig nu, se hur jag gråter.
Nu var jag elak.
Kram Conrad !
Nu var jag mindre snäll.
Kram Blyfot !

-
...och din Compact är ju ett bra exempel på en lyckad renovering!NiklasHögberg skrev:ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!

-