Sida 2 av 4

Postat: 19 nov 2012, 20:53
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Kanske lika bra att jag byter fram däcket jag håller på och skruvar ihop till stumisen för där är det ganska mycket sprickor men håller luften bra.
annars är du ju rätt bra på att köra utan luft i framdäcket oxå Anders.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 nov 2012, 20:59
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men det här däcket tror jag inte sitter kvar efteråt men var ett märke jag aldrig sett förut Stomii.Men det var lika bra att jag tog lös det för det var mycket rost på fälgen det gamla tygbandet var kvar. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 01:47
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
erlan skrev:svingen är ca 13,5 cm bred där hjulet sitter på en 1279 och ca 14,5 på 1289/1290.
hva är samma bredd som 1279.

erlan

har mätt svingen nu erlan den var 14,5... :) så det var kanske sant då att det varit en 1289 a..
då återstår bara att hitta det bakhjulet. och en fotväxlad motor.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 05:05
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo men i nödfall får man bygga om lite eftersom denna ändå inte kommer att bli helt en originalmoppe.. :lol:

hoppas ju på bakhjulet jag har köpt av husqvarna sport <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 18:31
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:jo men i nödfall får man bygga om lite eftersom denna ändå inte kommer att bli helt en originalmoppe.. :lol:

hoppas ju på bakhjulet jag har köpt av husqvarna sport
om det var hjulet som syndes på bild i nån nnan tråd så har jag svingen som hör till det ligger på bodvinden.
hör av dig om det passar för dåligt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 20:03
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter fint att det finns en sving om det jäklas för mig.. :) följde ju med en trasigt bakfälg ekrarna avklippta med ett lelunav troligen det som suttit på tidigare...synd att mnan är helt värdelös på att ekra då kanske.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 20:09
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En fråga... Hur många hjul har du ekrat :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 20:16
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:En fråga... Hur många hjul har du ekrat :roll:

ser absolut för invecklat ut för mig... :) så att prova lär ju bli skit.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 20:20
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
Lasse väss skrev:En fråga... Hur många hjul har du ekrat :roll:

ser absolut för invecklat ut för mig... :) så att prova lär ju bli skit.. :lol:
Om du inte provat så vet vi ju inte :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 20:56
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
Raketaren skrev:
Lasse väss skrev:En fråga... Hur många hjul har du ekrat :roll:

ser absolut för invecklat ut för mig... :) så att prova lär ju bli skit.. :lol:
Om du inte provat så vet vi ju inte :D
Nä, exakt. Kan inte du prova Raketarn och går det bra kan du lära mig :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 21:47
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har som amatör ekrat upp ett hjul och tog man det bara lugnt så var det ganska enkelt.
Enda missen jag gjorde var att inte se till att fälgbanan var rakt från början innan jag lackade fälgbanan.
Fick dra den rak för mycket tror jag men det fungerar fint och jag kommer utan tvekan göra det igen! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2012, 22:46
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fattar inte att så många är rädda för att ekra hjul. Det är ju jätteenkelt. Bara att ta ett foto innan så det går att komma ihåg hur allt sitter.
Att få dit ekrarna går ju knappt att misslyckas med, sen har du ett hjul som det gäller att få rakt, jag brukar tycka att det är ok med knappt 2 mm slag i sidled och lite mindre i höjdled. Då syns ingen rörelse i fälgen när man kör, och det är ok för mig.
Det är ju bara att prova sig fram. Jag hade aldrig ekrat ett hjul när jag gjorde mitt första för 5 år sen. Det tog nog lite mer än en kväll att få ordning på, numera efter ca 15 Puchhjul så går det på 2 timmar ca. Men jag har även sett Lennart på Puchverkstan ekra ett hjul på 30 min från start till riktat och klart. Han var fenomenal på detta.

Tror att det där med hjulekring mest sitter i huvudet på många, man tror att det är svårt.
Testa.. Jag lovar att det inte är så besvärligt. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 nov 2012, 00:40
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Första gången jag ekrade så gjorde jag det på ett framhjul till min sokka medans jag va i skolan tillsammans med rexxy, fick för mig att testa och lärarna skrek som galningar om att jag aldrig kommer få ihop det, tog ett par omtagningar men tog inte mer än en/ett par timmar, och bra blev det!

Detta utvecklade sig från att ha använt en sving till en riktigt proffsig riktställning, på senare tiden har inte fälgarna slagit mer än ca 0,7mm vid svetsfogen varken upp/ner o i sidled. Tar inte mer än en halvtimme att ekra ett hjul nu! :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 nov 2012, 10:02
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har bara plockat isär och aldrig satt ihop hjul, man kanske borda prova me nått man har liggandes. Låter kul o kunna bygga & rikta hjul. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 nov 2012, 17:13
av a@westman
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja ekrade om ett bakhjul när jag var 15. fan vet vad jag gjorde för fel. hjulet blev så jävla vinnt att det knappt fick plats innanför svingen. o la man ner moppen får mycket i en kurva så vurpa man nästan. slog säkert 2dm :lol: :lol: aldrig prövat igen <!-- </EdIndex> --></div>