Min nya"baby" är hemma...

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:en pärla med underbar Patina! behåll den i det skicket. ge den enbart service och underhåll. lacka för allt i världen inte om den!!
Hmm... Och jag som just nu lägger upp en plan för renovering till nyskick.... Dock ej vit...tror jag! <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör som du själv tycker, den är ju ganska rappad, själv älskar jag patina men då den är lite sliten så får du gå på din egen magkänsla <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

JRA skrev:
NiklasHögberg skrev:en pärla med underbar Patina! behåll den i det skicket. ge den enbart service och underhåll. lacka för allt i världen inte om den!!
Hmm... Och jag som just nu lägger upp en plan för renovering till nyskick.... Dock ej vit...tror jag!
okej. tänk på att en moped är bara original en gång! ja tycker nog du skall ha den vit som är originalkulören. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha ja... Tror nog att det lutar åt att skaka liv i blästern och vispa ihop lite spackel... Vill gärna ha den"hel"igen liksom! Vit igen? Visst den var ju vit och fin från början men nästan alla är ju vita...? Nån snygg ljust grå kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lacka den metallblå, riktigt snyggt! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur som helst så efter V-ås marknaden nu till helgen så rivs hon ner... :)
Ska försöka få lite mer sprutt i henne samtidigt:)

http://imageshack.us/photo/my-images/197/image001wv.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har nog en sån arm som du saknade till bensinkranen om du är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

JRA skrev:4 mil har man nog klämt i helgen! Känns som att man är 15 år igen! Enda plumpen i protokollet var när jag åkte hem till polaren Staffan som har en -59:ans Monarped.... Vi hade"dragrace" och innan jag fått i 2:an så hade han lämnat mig bakom sig i ett moln av tvåtaktsrök.... Nu blir det Västerås i helgen, hoppas det finns nåt skoj att köpa där!
Tagit en KALL tur till med min gamla min gamla Skoterett: Har nyss mätt med gps och exakt 30 blås gör hon
Vad tycker ni jag bör göra för att få henne att göra en 45km/h?
Tror ni det räcker med att ta ner toppen 2 mm, fila kolven lite(hur mkt?) och 12 mm insug o förgasare och ett kugg större framdrev?

Alla tips mottages varmt! <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det tror jag räcker. Men om cylindern är orörd sen tidigare så skulle jag i alla fall köpa en nytillverkad trimcylinder eftersom det inte är helt lätt att hitta fina orörda Flinta cylindrar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

Raketsport skrev:Ja det tror jag räcker. Men om cylindern är orörd sen tidigare så skulle jag i alla fall köpa en nytillverkad trimcylinder eftersom det inte är helt lätt att hitta fina orörda Flinta cylindrar.
HIttade på en cylle i hyffsat skick ca 14mm insug är det på den. Drev 15T oxå inhandlat nu är det bara kolv o förgasare kvar att skaffa:) 12mm eller 15mm är frågan?
HIttade även på bensinreglaget till Skoteretten--50:-! Fynd! <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->50 spänn! Det var billigt. Behöver också ett reglage, vet du om det fanns två? :whistle2:

Jag skulle prova på 15mm och är inte den bra så kan säkert sälja den till inköpspris här på forumet <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grr.. Har haft moppen i drygt en vecka och det börjar redan spåra ur... Köpte nyss en till SKoterett motor komplett för 600:- För mycket? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

PUCH-60

Inlägg av PUCH-60 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ha ha! spåra ur, du skall se när du står där med 10 moppar och delar
överallt då finns en liten risk att det spårar ur, men kul är det.
600:- för en skoterett-flinta är nog inte så dyrt om den är något sånär
komplett :D <!-- </EdIndex> --></div>
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

JRA skrev:Grr.. Har haft moppen i drygt en vecka och det börjar redan spåra ur... Köpte nyss en till SKoterett motor komplett för 600:- För mycket?
Hahaha.... vänta ska du se :lol: detta är bara början :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bra pris på motorn.
Vänta du JRA, mopedintresset har tendens att spåra ur fullständigt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar