Postat: 23 nov 2012, 19:58
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jag ju gjort...
och om du gör som jag sagt och den inte går bra så tar jag tillbaka mitt "tips" och sällar mig till novisernas skara.
<!-- </EdIndex> --></div>


Ok! Hoppas jag kan hitta en ny beg.cylle i morgon i V-ås! Sen ska jag prova att göra som du skrev. Behöver jag inte göra något åt toppen? Inget åt kolven heller alltså.., Tror jag skall byte upp en kugg på framdrevet oxå, varvar ju rätt bra redan nu i 30 km/h.... <!-- </EdIndex> --></div>bryggaren skrev:Har jag ju gjort...och om du gör som jag sagt och den inte går bra så tar jag tillbaka mitt "tips" och sällar mig till novisernas skara.
Nja, stegat utblås är ngt som förekommer på fryrtaktare där det ev kan finnas belägg för att det kan funka. Vilka egenskaper som premieras/försämras vet jag dock inte.Skunkworkz skrev:Kan bara hålla med Boshboo, även en 60hk 125:a har steg.
Här mellan cyl o avgasfläns.
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=176&u=14826776
Ursäkta för ytterligare en kapning i tråden men insåg precis att jag måste kommenterar ovanstående...Boshboo skrev:Att det ska vara jämt är en STOR gammal skröna. Alla moderna motorer har lite mindre förgasare, insprutnings insug jämfört med toppen eller cylindern i detta fall.
Större framdrev kan du laborera med om den varvar för mycket, absolut. Hör gärna av dig om resultatet. <!-- </EdIndex> --></div>JRA skrev:Ok! Hoppas jag kan hitta en ny beg.cylle i morgon i V-ås! Sen ska jag prova att göra som du skrev. Behöver jag inte göra något åt toppen? Inget åt kolven heller alltså.., Tror jag skall byte upp en kugg på framdrevet oxå, varvar ju rätt bra redan nu i 30 km/h....bryggaren skrev:Har jag ju gjort...och om du gör som jag sagt och den inte går bra så tar jag tillbaka mitt "tips" och sällar mig till novisernas skara.
Är det ett rör framtaget i alla avseende till just den cylindern som en kombination?Skunkworkz skrev:Nej, röret går inte ända in till kanten. Kanten är där för att minska andelen avgaser som trycks tillbaka in i cyl.