konfiskerad av konfiskalen...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ju förr ju bättre :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar hur de skulle ställa sej till en person som har halvvägs till 40 och åker småjusterad veteranmoped (som kör ordentligt). <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Puchen skrev:Kan dra en liten parantes om en klubbkompis, för ett par år sedan var dom o körde i stan ett gäng med gammelmopparna, varav en fick för sig att blåsa om polisen på en 30-sträcka med sin raketröv. Polisen skrattade och skakade på sina huvuden och brydde sig inte nämnvärt.

Vill polisen så tar dom sig tid att sätta dit en ordentligt, men veteranmopparna är inte deras största bekymmer, snarare dessa jäkla EU-plastdammsugare som blåser fram efter cykelbanorna i 60 knyck och luren i ena näven, skrivandes SMS.

Kör man enligt principen "Hörs man inte, syns man inte" så är det ganska lugnt. Sen blir det också väldigt ändrade meningar om dom upptäcker att det sitter en medelålders herre på sadeln istället för en femtonåring.
Var inte det Joggy som busade på Wheels och körde om med sin 1175'an (hva) som gör 40-45km/h?
Jopp <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

Conrad Engström skrev:Ok , jag förstår :D
Jo man kan ha olika uppfattning om hastigheten på vägarna. Skyltarna är väl bara för dom som inte kan hantera en bil. :roll:
Jag har i ingift släk en som har mycket hög utbildning, men är helt oduglig på att köra bil.
Vi som lekte och var oförsiktiga, gasade och sladdade, var på issjöar och dansade runt med bilarna, ibland i diken.
Den erfarenheten gör att man tycker att hastighetsgränserna är fel. OBS detta är mina tankar.
Mycket väl talat Conrad instämmer helt :car: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

blyfot skrev:
Conrad Engström skrev:Ok , jag förstår :D
Jo man kan ha olika uppfattning om hastigheten på vägarna. Skyltarna är väl bara för dom som inte kan hantera en bil. :roll:
Jag har i ingift släk en som har mycket hög utbildning, men är helt oduglig på att köra bil.
Vi som lekte och var oförsiktiga, gasade och sladdade, var på issjöar och dansade runt med bilarna, ibland i diken.
Den erfarenheten gör att man tycker att hastighetsgränserna är fel. OBS detta är mina tankar.
Mycket väl talat Conrad instämmer helt :car: :clapping:
Håller med till fullo 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar