Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Har han väl visst Lasse
No no no.... :no_no:

Välkommen hit i allafall....bmw02touring ***ler*** :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

selma skrev:Ser ut som hemfilat,men jag kan inte dom däringa konstiga maskinerna.

Du får höra med Lasse"spån"väss,han är guru på hemfilat.
Han mäter ej i durationer utan i kg avfall :lol: :wink:
:såstoor: 34gr Alu brukar ge ca 7,5 hk 8)

:headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

billykid skrev:
cobra karlsson skrev:Har han väl visst Lasse
No no no.... :no_no:

Välkommen hit i allafall....bmw02touring ***ler*** :)
Tack för det Billy
Nu är Mamban nerplockad i molekyler och projekt renovering påbörjas.
34gr verkar ju lagom.

Om någon har en pakethållare, skärmstöd, lampinsats fram och sidostöd så hör gärna av er. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brattis på Tradera har en del nytillverkade grejer till Mamba. Kostar givetvis en slant, men kan ju vara värt att fundera över. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

BjörnK skrev:Brattis på Tradera har en del nytillverkade grejer till Mamba. Kostar givetvis en slant, men kan ju vara värt att fundera över.
Vi får väl se vad som går att rädda av originalprylarna, annars får det väl bli nytt. Det blir ju inte någon originalrenovering så ett visst utrymme för egna ideér finns ju.

Är det någon som vet hur framgaffeln på mamban funkar? Är den "torr" med bara fjädrarna inuti, eller ska det vara någon form av vätska i också?
Det börja närma sig lackering 8) Måste bara glasblästra och slipa lite först. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

bmw02touring skrev:Är det någon som vet hur framgaffeln på mamban funkar? Är den "torr" med bara fjädrarna inuti, eller ska det vara någon form av vätska i också?
Ingen vätska, smörj med fett när du monterar ihop gaffeln igen.
Passa på att kolla plastbussningarna som brukar bli rätt glappa med "intressanta" vägengenskaper som följd..... <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Cobra5000 skrev:
bmw02touring skrev:Är det någon som vet hur framgaffeln på mamban funkar? Är den "torr" med bara fjädrarna inuti, eller ska det vara någon form av vätska i också?
Ingen vätska, smörj med fett när du monterar ihop gaffeln igen.
Passa på att kolla plastbussningarna som brukar bli rätt glappa med "intressanta" vägengenskaper som följd.....
Vilket kanonforum, snabba raka svar. :D
De plastbussningarna har jag sett på någon site när jag surfat runt och letat efter delar? Tips mottages gärna. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går sakta framåt.
Nu är allt som ska glasblästras färdigt, nu väntar grundfärg och därefter blir det topplack.
Ramen blir bara nermattad då den var i jäkligt fint skick, känns liksom inte nödvändigt att stå och nöta med blästern då.

Införsakffade färg idag, vilken kulör det blev kan vi väl vänta lite med, men jag kan säga så mycket som att det blev en Vw kulör. Vi får väl se om den stackars Mamban får utslag. :hide:

Lyckades även fixa mitt orginallyse, hittade en lagom stor reflekor och glas i en låda och med lite vilja så sitter det nu på plats. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte hur stort intresse ni har av en gammal Mamba, det är ju ingen Sachs som tidigare fastslagits. :lol:

Lite delar som är klara för grundfärg, Sedan börjar det roliga.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade jag varit dig hade jag tagit bort aluminium bälgarna på gaffeln, man får slipa bort punktsvetsen vid bussningen sen kan man polera bälgarna så dom blir som kromat, blir snyggt. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset.
Tyvärr är inte bälgarna i så bra skick, så det känns lönt. Målet med mamban är ju inte att bli någon puts/originalmoppe utan en skön Ligist/åkmoppe, så jag vill inte hålla på och byta ut en massa delar bara för att.

Nu är den gamla bruna, kopparfärgen borta. Lite klarlack imorgon sedan börjar det roliga!
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul och se fortsättningen!
Väntar på min Mamba, som är hos lackeraren <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

BjörnK skrev:Kul och se fortsättningen!
Väntar på min Mamba, som är hos lackeraren
Lyx att lämna bort till Lackerare! :)

Nåja, min blir ju iaf lackad med riktigt 2k färg.
Ser att du kommer från Jönköping, min cylinder ska ev få åka ner till en bekant i Jkpg över julhelgen, han ska få kolla lite på hmm, portarna. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite lyx med lackerare, håller med. Har lackat själv i alla år, men har lite sämre möjligheter rent praktiskt nu.
Mamban ska vara en present, därav lite mer omsorg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med lite lyx med lackerare. Har också lackat själv i alla år.
Ett tipps vid hemma lakering att inget gömms av lacken och att
verkligen göra rent/städa riktig där du skall vara...värme är bra.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar