Skoterett: munstycke ställbart under färd.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt till sachs.. staff_gemini-1.gif skoja bara, är kass på flinta motorer men visst fanns det nån trimmcylinder? tror den här Jim på "Classic motor" skrämde upp en Flinta motor.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.ystad.nu/veterandelar/Trimningsatgarder%20hva.pdf Om man använder sig utav "SÖK"-knappen hittar man allt möjligt :shock: :D Min är inte fullvässad på långa vägar, men gör nog 60 knyck på plan väg, ska slänga dit en portad bing (14mm) sen får vi se :twisted: Än så länge har jag bara portat ur insug(13mm) o utblås(breddat) ingen insats i org.dämparen(låter inte så farligt) o planat toppen max, med 15-28 drevning så orkar den inte med nuvarande förgasare, därav bytet. Medans jag tar isär den ska även insuget tas upp till 14mm med borr rakt efter insugskanalens lutning, utblås ska höjas 1-1,5 mm o spolkanalerna ska breddas bakåt mot insuget 2mm ungf. Kolven ska oxå matchas mot insuget. Sen har jag funderingar på en trimkrök o pipa... :twisted: Men då ser den ju inte org. ut :? Man kan spara så lite så möjligt av en flintakrök o svetsa dit en 32mm sachskrök o sen smacka dit ett fuego eller liknande det funkar fint faktiskt. (Tackar Perra för tipsen) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar