Sida 2 av 2
Postat: 26 dec 2012, 11:43
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast Mustangfabriken tog ju sitt förnuft till fånga till slut och monterade en Sachs.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2012, 22:08
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sak jag kom på nu precis var att hastighetsmätaren inte fungerar på den, och jag kollade över moppen nu och där sitter inget som går från mätaren ner till nåt av hjulen

Nån vänlig själ som kan förklara vad som ska sitta där och hur det ska sitta?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2012, 23:34
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hastighetsmätardrivningen sitter i motorn på mamban. Ta bort kickkåpan, så ser du en mässingskruv, som du skruvar på mätarwiren. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2012, 14:53
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Hastighetsmätardrivningen sitter i motorn på mamban. Ta bort kickkåpan, så ser du en mässingskruv, som du skruvar på mätarwiren.
Aha, tack för hjälpen
Ska bara hitta en mätarwire också, vet nån var man kan hitta en sån??

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2012, 15:55
av Tommy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
ska kolla när jag hittar pärmen om det inte står där
MVH Tommy <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2012, 16:43
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är lite knepiga att få tag i de där hastighetsmätarvajrarna med tjock Huret i ena änden och VDO smalare i andra och med rätt längd.
Ett tips kan vara att byta hastighetsmätaren till en VDO mätare, då har du större möjligheter att hitta rätt längd. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2012, 16:46
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tommy skrev:Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
ska kolla när jag hittar pärmen om det inte står där
MVH Tommy
Okej, jag tror att det är original mätaren som sitter på, det gör inget att den är svart, ska ju bara ha igång den så att den funkar
Du verkar ju ha en diger samling av mambor tommy
Måste bara säga vilket bra forum detta är, väldigt snabba och bra svar stort plus till er alla

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 jan 2013, 17:39
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med fler mambor här på forumet

Jag renoverade min mamba förra vintern, om du vill kan du kolla in tråden, finns kanske något som kan hjälpa.
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=8614&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 jan 2013, 16:38
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå nu är julledigheten över så nu får man väl se till att få lite fart på skönheten, har upptäckt att jag behöver införskaffa lite reservdelar
Har någon nåt bra tips på var det är bra att handla??

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 jan 2013, 17:13
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norscand
mopedfantasterna
Tradera under Mustangfliken
Kjtools när det gäller motordelar
Finns säkert fler, det beror ju på vad du letar efter <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jan 2013, 21:28
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, sitter här och funderar lite på årsmodellen på moppen, har fått för mig att det är en -76, men blir lite osäker när jag kollar runt på andra mambor här på forumet
Hur kan man få reda på vilken årsmodell det är?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jan 2013, 23:31
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 17:47
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det??? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 19:37
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
rollymcpolly skrev:BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???
Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).
2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jan 2013, 09:44
av rollymcpolly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:rollymcpolly skrev:BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???
Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).
2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där.
Okej, jag har kollat motorbrickan och där är bara de första tre siffrorna i årtalet synliga, så det är inte till så mycket hjälp

<!-- </EdIndex> --></div>