zundapp trim!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var glad för det du den slöaste av min zundappkonverteringar ligger på 90 + har inte drevat om den sen man var i Norberg och försökte sig på dragracing <!-- </EdIndex> --></div>
guuthiix7

Inlägg av guuthiix7 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Var glad för det du den slöaste av min zundappkonverteringar ligger på 90 + har inte drevat om den sen man var i Norberg och försökte sig på dragracing
Haha ja okej :wink: har inte lagt några pengar på trim alls :wink: får se om det äns blir att köra med ks50:in sen då det härjar runt massa och snor mopeder m.m
/Karl <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman

Inlägg av a@westman »

guuthiix7 skrev:
cobra karlsson skrev:Var glad för det du den slöaste av min zundappkonverteringar ligger på 90 + har inte drevat om den sen man var i Norberg och försökte sig på dragracing
Haha ja okej :wink: har inte lagt några pengar på trim alls :wink: får se om det äns blir att köra med ks50:in sen då det härjar runt massa och snor mopeder m.m
/Karl
dom kan väll inte sno den när du kör :lol: :lol: sen att man får låsa in allt nu för tiden i kassavalv när man inte använder det e ju en annan sak :? <!-- </EdIndex> --></div>
guuthiix7

Inlägg av guuthiix7 »

a@westman skrev:
guuthiix7 skrev:
/Karl
dom kan väll inte sno den när du kör :lol: :lol: sen att man får låsa in allt nu för tiden i kassavalv när man inte använder det e ju en annan sak :?
Haha nä det är sant men när man ställer den vid skolan, folk som blir av med sina moppar fastän dom låser, dom jävlarna vet väl hur man ska göra.
Tråkigt att man inte får ha något ifred nuförtiden.... <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jäla smålänninnar :P :P <!-- </EdIndex> --></div>
guuthiix7

Inlägg av guuthiix7 »

cobra karlsson skrev:jäla smålänninnar :P :P
Haha vad menar du? ^^ haha nä men det är massa jävla tattare om man får uttrycka sig så:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
jonTe-Zündapp

Inlägg av jonTe-Zündapp »

cobra karlsson skrev: och en portugalpipa
Vad är en "portugalpipa"?

>>guuthiix7, vad har du för mål och vad får det kosta?
Det finns rätt mycket att välja på till Zündapp men man bör ju ha en plan.
Skall du åka 50CC, 70 eller kanske t.o.m 80>?
Hur mycket pengar har du att tillgå? Hur fort skall det gå?

Athena 70CC, 20-24mm förgasare och gärna en bättre pipa så går den som hejsan sedan.
IOM att du åker 3-växlat (som jag) får man vara lite försiktig att göra den för vass/spetsig i registret då man måste ha rätt bra i botten/mellaregistret för att orka igenom växlarna.

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
guuthiix7

Inlägg av guuthiix7 »

jonTe-Zündapp skrev:
cobra karlsson skrev: och en portugalpipa
Vad är en "portugalpipa"?

>>guuthiix7, vad har du för mål och vad får det kosta?
Det finns rätt mycket att välja på till Zündapp men man bör ju ha en plan.
Skall du åka 50CC, 70 eller kanske t.o.m 80>?
Hur mycket pengar har du att tillgå? Hur fort skall det gå?

Athena 70CC, 20-24mm förgasare och gärna en bättre pipa så går den som hejsan sedan.
IOM att du åker 3-växlat (som jag) får man vara lite försiktig att göra den för vass/spetsig i registret då man måste ha rätt bra i botten/mellaregistret för att orka igenom växlarna.

mvh Jonas
Hej!
hade nog tänkt mig 70cc och fet förgasare :wink: men blir nog att vänta lite med det ifall det blir av då jag börjar med moppe-kortet på tisdag och det kostar skjortan när man ska ha så man kan köra allt :D
skönt med fler som kör zündapp :wink:
/ Karl <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grejja dit yz 80cc <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
guuthiix7

Inlägg av guuthiix7 »

Neifelheim skrev:grejja dit yz 80cc
Haha aa precis :wink: har ju faktiskt en yz80 med sån cylinder stående :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar