Sida 2 av 3
Postat: 21 jan 2013, 21:19
av hakno
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan du ha rätt i, förra -65:an hade nog alufälgar när jag tänker efter.
Får lugna alla originalbögar

(inklusive mig själv) med att det kanske inte blir omlack ändå, köpte Färgborttagning på Jula. Miljömärkt till trots så verkar det funka bra. Inte för bra då det är bara sprejfärgen som släpper.

Utlagt prydligt på golvet.

Tank innan.

Sidokåpa innan.

Färgborttagning in action.

Sidokåpa efter, polerade lite också.
Får väl se hur resten blir men det verkar lovande. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 16:34
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det verkar lovande

.
På de delar som är för dåliga får du helt enkelt ta och lägga en lagom seriös sprayburkslack. Sen ut i dyngan och skita ned hela klabbet så kommer ingen se nån skillnad
Lite grus i tvättsvampen patinerar snabbt nylackade delar, också ett alternativ om man inte vill ha det för blankt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 17:42
av börje
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är du hemmahörande i trakterna av Ö-vik? tycker jag känner igen 264:an. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 18:43
av hakno
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det började bra men sen blev resultatet inte så lyckat. Han som lackade om den började nog med att slipa ramen så där sitter färgen, kåpor var inte slipade alls så de blev fina. Synd att tanken inte blev bra. Det är egentligen där skon klämmer. Hade jag haft en röd/vit tank i bra bruksskick hade saken varit biff.
Ingen som ändå ska lacka sin tank och kan tänka sig ett byte?
Börje, jo jag bor i övik. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 19:01
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du tänker lacka om så kan jag rekommendera en röd som är väldigt nära original.
Isuzu 721 Torch Red. Fabrikat PPG. Vita till Tanken valde jag Volvos Californiavit.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 19:51
av hakno
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var fin. Nu när man lagt tid på att ta bort sprejfärgen hade jag gärna sluppit lacka om moppen. Får försöka jaga en tank.
Någon som kan avvara en tank?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 20:02
av Halvars
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hitta något liknade i garaget, men är nog lite äldre, baklyset ser inte ut som det gör på din. Är nog en vanlig 61a tror jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2013, 20:23
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hakno skrev:Den var fin. Nu när man lagt tid på att ta bort sprejfärgen hade jag gärna sluppit lacka om moppen. Får försöka jaga en tank.
Någon som kan avvara en tank??
Vettiga tankar i bra bruksskick brukar vara svårt, speciellt den där modellen tycks suga åt sig bucklor som jag vet inte vad.
Jag kanske vet nån som har. Skicka PM eller slå en signal kan du få hans tel nr. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jan 2013, 19:34
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Halvars skrev:Hitta något liknade i garaget, men är nog lite äldre, baklyset ser inte ut som det gör på din. Är nog en vanlig 61a tror jag.
Med fjärilsbakljus?
OnT: Schysst objekt! Om jag skulle målat om så hade jag valt den där snygga blåaktiga, den som är ungefär som det blåa här på forumet.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jan 2013, 20:53
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Om du tänker lacka om så kan jag rekommendera en röd som är väldigt nära original.
Isuzu 721 Torch Red. Fabrikat PPG. Vita till Tanken valde jag Volvos Californiavit.

Jag tycker ekringen ser konstig ut men det kanske är en synvilla...?
Mycket fin renovering tycker jag fast cylindern passar inte in. Lackeringen är ju supersnygg...
Vid en snabb titt vill jag ha det till det är en 67:a för den är den nya ramen och den svarta sadeln, men var det fortfarande den röda plåtpakethållaren då???

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jan 2013, 22:30
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är uppekrat som originalet. Ja, sista året med den pakethållaren, den är inte riktigt lika som -66 och tidigare.
Och bakskärmen är lite längre på -67 också. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jan 2013, 22:48
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker att ekringen ser ut som 3-kors, och det var vanligt på dom lite
äldre modellerna innan dom fick fram ekrar utav lite bättre kvalitet som
höll för 2-kors. Och det är bakhjulet jag pratar om, fram duger det med
1-kors fast det ser lite lajbans ut om man har olika korsningar, så det
brukar vara samma fram & bak.
Så nu vet ni det!
Ps Fin Dappe btw!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2013, 18:55
av hakno
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ursprungliga glöden har svalnat lite, inte samma tempo som för två veckor sedan. Lämnat in sadeln för omklädning samt tanken för "avbuckling". Måste renovera motorn också då den har ett markant vevlagerglapp. Har lagersats med korta veven och funderar på om jag ska ge mig på vevlagerbyte i garaget.
Har ni bytt vevlager och hur gick ni tillväga?
Har en idé om V-backar och kolla ytterändar på axlar med indikatorklocka men det kanske finns enklare sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2013, 19:41
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hakno skrev:Den ursprungliga glöden har svalnat lite, inte samma tempo som för två veckor sedan. Lämnat in sadeln för omklädning samt tanken för "avbuckling". Måste renovera motorn också då den har ett markant vevlagerglapp. Har lagersats med korta veven och funderar på om jag ska ge mig på vevlagerbyte i garaget.
Har ni bytt vevlager och hur gick ni tillväga?
Har en idé om V-backar och kolla ytterändar på axlar med indikatorklocka men det kanske finns enklare sätt?
jo jag såg att du lämmnat in tanken på jobbet...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2013, 20:55
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->V-bockar ja och den bockar man till av plåt. Sedan som du skrev. <!-- </EdIndex> --></div>