Sida 2 av 2
Postat: 28 jan 2013, 15:23
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är det!! den är frän i orginalutförande men kräver renovering av loppet då den var mycket sliten! jag tror att puch hero är indientillverkade så det är möjligt att kvaliteten är lite mindre bra än om det vore puch orginal om man säger så! hero motors heter dom och puch hero hette även honda hero på andra marknader! bottendelen hade nån öppnat och försökt renovera om det inte var dom indiska barnarbetarna som satt packboxarna bak och fram.. men det är enkla grejor detta! blocket har fått smaka på ultraljudstvätten och blev riktigt trevligt! ramen som följde med löst kommer bli den som det byggs på och den som satt ihop är numera slaktad. fotpinnarnas infästning kommer att flyttas över och en tidig gaffel är troligtvis lokaliserad! trodde aldrig själv att jag skulle tycka att det skulle bli roligt att renovera en maxi... men det gör jag! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 16:06
av Skunkworkz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du bara har 2 växlar så kanske du skulle kopiera en 60cc
kart motor. Dom har slirkoppling som "stallar" vi 6000 v/m, max
varv är 14000 v/m alltså rätt långt register. Max effekt ca 11 hk
enligt uppgift.
http://www.grtkarting.com/KA_H_10_006%20Lenzo%202010.pdf
Det finns även ritningar på avgas system men hittar inte dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 16:19
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->intressant!!tack för tipset! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 22:21
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:

Fick lorta ner nävarna lite efter kvälldisken och passade på att ta några bilder.
Har någon cylinder till liggandes och kanske ser den cylinderfoten mer lik ut den som du har.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 22:26
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hm är det där 50cc? eller är det sextiofemkubikare....? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 22:34
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:hm är det där 50cc? eller är det sextiofemkubikare....?
Ja, det är 50cc allihop.
Klurar allt mer på om inte den jag har liggandes på ett annat ställe är precis en sådan du lagt upp bild på.
Tjockare cylinderkjol och färre kylflänsar tyder på det, är insuget lite snett ner i cylindern tro?
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 22:46
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är inte helt kulrakt så att säga! men du som nu har en driva sådana här borde väl ha provkört dessa.. jag antar att det är normal ork i dessa eller? jämnfört med en vanlig maxicylinder ser det ju iallafall ut som om att dessa cyllar bjuder på mer ork... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2013, 23:37
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:ja det är inte helt kulrakt så att säga! men du som nu har en driva sådana här borde väl ha provkört dessa.. jag antar att det är normal ork i dessa eller? jämnfört med en vanlig maxicylinder ser det ju iallafall ut som om att dessa cyllar bjuder på mer ork...
He he.. Nä det har inte hunnits med tyvärr.
Höll dock på att knö på den 4de cyllen som ej kom med på bilden med den har såpass tjock cylinderkjol så att den passade ej i std vevhus på min Montana.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 jan 2013, 11:35
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:det var ju ett par gentlemän som åkte mc50 på alabamas stubbrace för ett par år sedan
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>