Postat: 30 jan 2013, 13:45
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monark-Crescent sålde dom svarta tandremmarna som reservdel men det var rena skiten. Man var tvungen att ha en särskild singelolja men ändå blev oljan svart efter ett tag och det har jag konstaterat beror på remmens konstruktion av pressat gummi med vävinlägg som finns på ytan av innersidan och slipar bort kuggarna på tandrullen som då slits ned i förtid. Det svarta i oljan är alltså material från tandrullen.
Det ska vara den vita Synchroflexremmen av polyuretan http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyuretan som var originalmonterad och om nytillverkas idag. Dom remmarna är armerade med mycket tunna wirar i som ligger i ett band bredvid varandra runt om. Den här remmen skadar inte tandrullen.
Man kan idag hitta en motor där en sådan rem ligger i smulor men då måste man tänka att remmen ifråga kan vara 50 år gammal och långt, långt över den livslängd som var tänkt. Om en sådan rem håller hälften av tiden, 25 år, så är det mycket bra och det gör den också har jag sett exempel på. Miljön för materialet är ju egentligen sämsta tänkbara, ständigt i olja, ömsom varm ömsom kall och i ett utrymme som saknar ventilation. <!-- </EdIndex> --></div>
Det ska vara den vita Synchroflexremmen av polyuretan http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyuretan som var originalmonterad och om nytillverkas idag. Dom remmarna är armerade med mycket tunna wirar i som ligger i ett band bredvid varandra runt om. Den här remmen skadar inte tandrullen.
Man kan idag hitta en motor där en sådan rem ligger i smulor men då måste man tänka att remmen ifråga kan vara 50 år gammal och långt, långt över den livslängd som var tänkt. Om en sådan rem håller hälften av tiden, 25 år, så är det mycket bra och det gör den också har jag sett exempel på. Miljön för materialet är ju egentligen sämsta tänkbara, ständigt i olja, ömsom varm ömsom kall och i ett utrymme som saknar ventilation. <!-- </EdIndex> --></div>