Sida 2 av 2
Postat: 17 feb 2013, 16:24
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tommyå skrev:flora skrev:Har inte tänkt på hur stor champen är men ställer man den intill en vanlig compact är den mycket större.....
Den har mycket finare köregeskaper och är stadigare än vanlig compakt
det hade väl varit skam och skadal om inte MCB lärt sig nåt på 10 år.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 feb 2013, 18:26
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker den är MYCKET sämre att köra än en vanlig compakt <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 feb 2013, 19:22
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Jag tycker den är MYCKET sämre att köra än en vanlig compakt
Jag har samma erfarenhet! Den är för hög. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 00:48
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken fin Golden Champ du fått tag i Flora.
Jag tycker Champen är cool i sin aviga och lite klumpiga design. Den är stadigare än Compacten, men den är inte smidigare och bekvämare att köra. <!-- </EdIndex> --></div>
Champ
Postat: 27 feb 2013, 00:00
av tommyå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är en robust fort åkar moppe med bra vägegenskaper <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Champ
Postat: 27 feb 2013, 12:42
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tommyå skrev:Jo det är en robust fort åkar moppe med bra vägegenskaper
Nej och åter Nej. Den är för hög. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Champ
Postat: 27 feb 2013, 17:15
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:tommyå skrev:Jo det är en robust fort åkar moppe med bra vägegenskaper
Nej och åter Nej. Den är för hög.
Alla har inte samma definition av ordet fort Conrad

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Champ
Postat: 27 feb 2013, 23:33
av tommyå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Conrad Engström skrev:tommyå skrev:Jo det är en robust fort åkar moppe med bra vägegenskaper
Nej och åter Nej. Den är för hög.
Alla har inte samma definition av ordet fort Conrad

Kanske beror på om man når ner till pedalerna då??

Har ni ens åkt en längre sträcka på någon sådan?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 mar 2013, 12:29
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag inventerat saker jag fick med GC, och original cylindern är borrad till 41mm alltså 60cc och insuget är 13mm, avgasporten är breddad och den är lite portad likaså är original förgasaren borrad till 13mm och toppen är lite planad.Nu har jag beställt en 41mm kolv och originalgrejorna åker på, det ser väldigt bra gjort ut allting så den borde gå betydligt bättre än originalet.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Den 4,3hkr cylindern med tillhörande 17mm bing och 32mm jamarcol systemet som satt på kommer att läggas ut under säljes eftersom jag redan har ett kit sen förut. Det är en äkta tysk 4,3hkr. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 mar 2013, 22:03
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sitter den stora cylindern på moppen med ny 41mm kolv, men jag blev lite ställd för avgasmuttern är en 32mm, alltså samma som till 4,3hkr??Jag misstänker att detta inte är någon svensk cylinder. Hur som helst den startade på andra kicken och den drog iväg fint och är urstark trots 14/30 drevning, riktigt bra drag i den, har inte testat toppfarten ännu men runt 60 borde den nog göra det är lite lagom...Finns det tyska cylindrar som ser ut som Golden Champ cylindern? <!-- </EdIndex> --></div>