Sida 2 av 2

Postat: 22 feb 2013, 21:26
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Födelseår 1938-1939?

Eller har du annan relation till en Autoped/Monarped av de årgångarna?

Menar inget illa men är nyfiken.

MVH :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 feb 2013, 02:35
av OndO
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Födelseår 1938-1939?

Eller har du annan relation till en Autoped/Monarped av de årgångarna?

Menar inget illa men är nyfiken.

MVH :D
Hej. Ingen koppling utöver att jag bor i uppsala och råkar ha en ålderstigen granne som hellre ser mopederna rullande än samlandes damm :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 feb 2013, 20:04
av OndO
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fler bilder!

http://i1300.photobucket.com/albums/ag85/maenial/mobilbild20130124232_zps32861712.jpg

http://i1300.photobucket.com/albums/ag85/maenial/mobilbild20130124233_zps6362da40.jpg

Bägge är kompletta och har org verktygslådor med en massa skumma verktyg.

Överväger att behålla den svarta (ramnummer börjar på 6 så borde vara en 56:a) och ge den röda till svågern (ramnummer n4.....).

Låter det som en bra plan eller?

Såg btw att raketsport efterlyser en svart 55:a, synd att detta är en 56:a <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 feb 2013, 20:46
av OndO
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och här är verktygslådorna med innehåll. Syns inte på bilden men det låg ett munstycke i mässing i en av lådorna. :wink:


http://i1300.photobucket.com/albums/ag85/maenial/CB261515-ED5F-4CB0-ABCC-9A04BA3AA87B-2153-000002616D84B1D4_zps2fe129d6.jpg <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 feb 2013, 19:09
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har pm OndO :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 feb 2013, 22:27
av OndO
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är motorn lossad och ska få följa med till jobbet för rengöring. Förgasaren rengjordes varsamt med ljummet vatten och tandborste. ramen får vänta ett litet tag, trots att den är våldsamt skitig. Blev glad när jag upptäckte att kolven löper helt fritt i cylindern samt att tändplattan ser fräsch ut utan tecken på korrosion.

När jag plockade loss motorn så fick däremot kröken följa med eftersom jag INTE lyckades lossa avgasmuttern, sitter som berget. Den ligger och drar med 5-56 nu så vi får se hur det går imorgon.

En fråga, hur i HELVETE är tanken fäst i ramen?!

Det skvalpar omkring avsevärda mängder bensin i tanken så jag är inte så sugen på att lossa bensinkranen för blötläggning (något som flera på forumet rekomenderar) och låta all bensin rinna ut. <!-- </EdIndex> --></div>