Sida 2 av 3
Postat: 25 mar 2013, 21:17
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du kollat flotörnivån?
för låg flotörnivå ger mager blandning.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 mar 2013, 21:32
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gör jag det? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 01:35
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har ingen aning hur den ska stå på den förgasaren.
men på
www.bingpower.de kanske det finns information.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 01:50
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan väl experimentera med lite olika flottörnivåer också? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 18:26
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testade ett munstycke som var snäppet mindre än det som satt i (omärkt) och motorn ville knappt gå utan full choke,
ut med knasaren igen och slabba med soppan.
Hade inget munstycke som var större än standardmunstycket så jag borrade upp ett med det minsta borret jag hittade, 1mm vilket verkade ge för fet blandning, motorn ville självdö och svarade dåligt på gas.
Så gissningsvis bör jag ha ett munstycke som är någonstans mellan standarmunstycket och 1mm.
Tänker jag rätt om jag säger att munstyckena är graderade i mm?, tex 76 är 0.76mm i diam? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 18:32
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja inte mm kan vara area kan vara flöde eller vad som helst det är olika <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 19:38
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror du har rätt angående storleken på hål ett 60 munstycke är 0,6 mm osv . Ett litet tips.
Om du har svårt att hitta rätt storlek,köp ett set små borrar ex.0,6-1mm ,ta sen ett munstycke och borra upp till kanske 1,5mm löd sen igen hålet med tenn och borra sen ett nytt hål med önskad storlek, blir det inte bra så löd igen och borra på nytt tills du hittar rätt
storlek. Då tenn är så mjukt så behöver du knappt en borrmaskin bara att snurra borren med fingrarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2013, 20:02
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bra tips, då gäller det bara att hitta så pass små borr också =)
Fick tag i en hel kartong med blandade M4-munstycken från 60-70-talet och det största var märkt 90 och det ser ut att vara identiskt med munstycket som satt standard i min knasare.
Puchverkstans största tillgängliga munstycke är just 90, känns som att jag ligger på väldigt stora munstycken?, det är ju inte direkt nån vråltrimmad maskin vi snackar om här . <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 07:58
av svetsaren6
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå
Har du kollat i tanken ?
Hade liknande symptom på min monarscot .
Nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 13:46
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollat i tanken?
Har transparant soppaslang och där är soppa i slangen hela tiden, har även kollat flödet från tanken genom att koppla lös förgasaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 13:48
av ughla
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta om jag hoppar in men jag undrar om det gör någon skillnad på vilken bensin man kör (95/98 oktan) :} <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 13:52
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag går min egen väg och tror fortfarande på tändningen

Även om brytarna verkar ha rätt avstånd, ställ ner dom till t.ex 0,25 bara för att testa.
Har haft detta symptom på flera motorer, dels att brytarna då öppnat för mycket, dels att det blir för klen gnista (tändspolen klen). <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 18:45
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njä, mätte in brytaravståndet till 0.3mm, allt är ju helt nytt och motorn startar alltid lätt även sur så jag tror att tändningen är stark och ok.
Har dock fortsatt att klabba med munstycken, motorn gick hyfsat på 1mm tidigare men nu surar han igen med mindre munstycken.
Sitter ett 0,8 i nu och jag har flyttat ner nålen, nu går han på fisgas med så fort jag ger WOT så verkar han sura.
Funderar på att kasta denna fuggen åt skogen och sätta i en original 12mm istället.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 19:13
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det är så att det inte går att få ordning på med större eller mindre och det ändrar sig hela tiden skull jag säga tjuvluft <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2013, 20:19
av JK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Började bete sig annorlunda när jag belastade motorn och åkte på moppen, satte i samma veva även fast luftfiltret ordentligt, kan ju ha med detta att göra.
Har testat med startgas för att leta upp eventuella läckor. <!-- </EdIndex> --></div>