Sida 2 av 2
Postat: 13 apr 2013, 14:25
av Raketsport
Hur har det gått?
Postat: 13 apr 2013, 15:45
av WYA
Jag återkommer så fort jag fått egentid att nyttja till förgasaren. Under helgerna blir det mkt annat samtidigt som jag bygger på Elopeden.
Postat: 23 apr 2013, 20:22
av WYA
Nu startar den bara på startgas.
Jättefin gnista.
Förgasaren blänker invändigt.
Bing 1/8/1. Har tyvärr ingen reserv att testa med.
Suck
Trampa
Postat: 23 apr 2013, 22:31
av guransson79
Har en likadan moppe.får nog trampa 200 m också dock går den bra när den väl startat.låter som den fyrtacktar i högre varv.vad ska man göra.inge kul att åka moppe när dom är så sega att få igång
Postat: 27 maj 2013, 13:20
av WYA
Nu har jag kommit en bit längre. 54:an går, jag har tomgång - MEN orken är obefintlig.
Det jag gjort är;
1. Finpoletat flottörhuset och sett till att flärparna på flottören är i bra vinkel.
2. Satt nålen på näst högsta placeringen.
3. Kortat gummit mellan förgasare och cylinder.
Känns upplägget igen? Trots idogt trampande så var stiftet aldrig blött. Direkt start på gas.
Trots detta känns inte förgasaren med mera riktigt bra.
Någon som har några ledtrådar på fortsatt gång?
Postat: 27 maj 2013, 19:14
av HUSQVARNA SPORT
Höj nålen mer lägg brickor under.
Postat: 27 maj 2013, 19:52
av NiklasHögberg
min startade alltid lätt, man måste flöda genom att kraftigt luta mopeden. står så i originalinstruktionen till dem.

Postat: 27 maj 2013, 19:54
av WYA
Så ingen misstanke att tändningen pekar i nordnordväst medan lilla visaren står på 3? Utan bara mer bränsle?
Postat: 27 maj 2013, 19:56
av NiklasHögberg
WYA skrev:Så ingen misstanke att tändningen pekar i nordnordväst medan lilla visaren står på 3? Utan bara mer bränsle?
nja. e den seg kan de ju hända att tändningen skulle behöva justeras. prova flytta plattan ytterst lite i taget o se om de ger resultat.
Postat: 27 maj 2013, 19:59
av WYA
Mmmm. Just detta att min inte startar lätt utan kräver kirurgprecision på gashandtaget + en del trampande...skall se över båda tipsen i vilket fall.
Autopedmotor med osäker attityd.
Postat: 27 maj 2013, 20:28
av nissebro12
WYA skrev:Mmmm. Just detta att min inte startar lätt utan kräver kirurgprecision på gashandtaget + en del trampande...skall se över båda tipsen i vilket fall.
Hej, jag vill passa på att berätta om min moppe av sammatyp 117-54.
P.g.a. att jag har för litet munstycke 46 så måste jag reglera farten med
choken stängd helt eller lite öppen, men den startar på direkten då jag släpper kopplingen och farten är mycket bra. Men så hände det att den efter ganska lång körning stannade sotigt stift så klart. Böt stift och den går som tusan igen. Nu skall jag försöka få tag på rätt munstycke 48,
kanske Rösebäcken har någon som vet. I alla fall en mycket bekväm moppe att åka med. Tack för mig.
Postat: 30 maj 2013, 08:30
av WYA
Då har superpillar'n varit framme och ställt in förtändning och brytare enligt skolboken. Vad händer? Ingen gnista vid höga varv!! Gnista i osäker tappning finns vid normalt cykeltramp, utöver det - nada.
Kondingen är ny. Samma med alla stift.
Frustrationen når nya höjder, det är en sak som är säker i alla fall....
Postat: 30 maj 2013, 08:39
av HSE
Postat: 30 maj 2013, 09:02
av NiklasHögberg
WYA skrev:Då har superpillar'n varit framme och ställt in förtändning och brytare enligt skolboken. Vad händer? Ingen gnista vid höga varv!! Gnista i osäker tappning finns vid normalt cykeltramp, utöver det - nada.
Kondingen är ny. Samma med alla stift.
Frustrationen når nya höjder, det är en sak som är säker i alla fall....
låter som spolen e kass eller som sagt fel abriss. ta ur spolen o testkör i provbänk om du har det att tillgå.
Postat: 30 maj 2013, 09:16
av WYA
Misstänker att abriss kan vara springande punkten. Den är endast ca 5 mm (7-12 skall den vara). Får göra något annat en stund och anfalla senare.