den frågan kan bara DU svara på då det är DIN moppe som DU bygger som DU vill
sen kan ju folk ha åsikter. men man bygger ju som man själv tycker e snyggt
Egentligen är min fråga helt fel men det hade flutit en hel del rödvin under broarna, frågan man ska ställa sig är vad som är estetiskt rätt.
Men det är ändå kul att fråga eftersom smaken är som baken...det är ändå min smak som är mest rätt.
Jag satt i 5min igår och övervägde att dra om gasviren för den korsade kopplingsviren fult men jag kom på att det kan jag göra senare när jag rättar till något annat.
Gängstänger är häftiga grejjer nej men alla långa skruvar är gängstång men inte alla som var tanken från början.
Rent estetiskt är gångstång perfekt, man kan ha mutter i bägge ändarna så det blir symmetriskt.
det tråkiga med gägstång är den låga hållfastheten. en vanlig std gängstång från t.ex. bygghandeln är bara 4.6 i hållfasthet. t.ex. momentum och swedol har gängstång i 8.8 kvalitet, men det är det starkaste jag sett.
Jo, den ser inte alls fel ut. Jag tycker den påminner om Golden Champ med det kraftiga stuket på framgaffeln och den lite mer annorlunda bakdelen än på original Compact.
Nu är eländet provkört, kopplingen slirar, men i övrigt fungerar den bra. Det är väl lite pyssel me elen kvar samt justera till framfjädringen lite samt eventuellt bara kanske lite grann sänka sadelstolpen!
Svartsjö skrev:Här har det inte hänt något alls, men idag fick jag hem ett paket från Holland en 4-pet till det nätta priset 2000kr med frakt.
å jo det blev en ekf:)