Sida 2 av 2

Postat: 19 apr 2013, 22:17
av 56:an
erlan skrev:...antar att dellortons luftkanaler till nålmunstycket är mer lyckade än bingens.
erlan
Kan nog ligga något i det. Att göra en bra förgasare var förr en tävling har jag förstått. Den stora kyrkporten har den nackdelen att den måste göras så kompakt men ändå rymma så mycket som möjligt.

Annars gillar jag den lilla Sachsbingen, den har kanal för tillsatsluft till nålmunstycket vilket ingen annan äldre moped-Bing har vad jag vet...

Postat: 19 apr 2013, 22:23
av billykid
Skattar ...så många förslag på en helt vanligt sak, Verkar ju helt normalt.....vem låg inte överstyret å trimmade in det ställbara munstycket man monterade....vxl med höger hand på gasen + munstycket gällande Sachs..+ övriga moppar... :D

Postat: 20 apr 2013, 08:00
av Braxmatte
Min stockholmare flödar jag tills det rinner över sen kickar jag en gång och åker
Behöver inte skruva på munstycket .

Förresten så finns det väl nån inbyggd chokefunktion som släpper in lite extra en stund när man flödat
Det kanske är skit i nån iten kanal i förgasaren.

Postat: 20 apr 2013, 09:18
av erlan
där sa du nåt Braxmatte. tidiga 12 mm har en extra kanal högt upp i flotörhuset in i porten framför trotteln. dom ska ha en speciell trottel med ett snedskuret spår i framkant på trotteln.
kan det vara en sån förgasare med fel trottel?

erlan

Postat: 20 apr 2013, 20:59
av Kuli
Problemet löst...

Höjde nålen från näst högsta till högsta läget och nu är den körbar direkt efter en kallstart.

Tack för alla svar och förslag.

/Kuli...