Sida 2 av 4
Postat: 24 jun 2009, 15:10
av sprintstar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kruse skrev:Men vad har man för användning av en Lifan-konverterad moped? Man får ju knappt åka med den på inhängnat område. Idag vet inte Polisen bättre men snart är det lätt för dem att identifiera en moppe med Lifanmotor. Då är den ju helt oanvändbar.
Så frågan kvarstår; Varför sätter man i en Lifanmotor i något fordon överhuvudtaget som är ämnat att framföras i trafik?
Körglädjen!!! Och jag använder inte mopeder till mer än nöjesåkning på byn och runt på grusvägar. Jag är faktiskt så stor att jag får köra riktiga bilar också. Och denna används då jag vill ha mer fart än monarscooten erbjuder. Fast det skulle kanske gå att ordna så att den går fortare också.....
Jag tror att all ilska bottnar i att ni vet att min moppe går fortare än er.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 16:10
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas att jag inte gör fel den här gången också men jag håller med Josefine att här borde finnas plats för alla inriktningar, själv tycker jag mycket om att ändra saker o ting Sprintstar kolla här, orginalare gillar inte det här men det gör jag och den är min.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 16:15
av Amazon_jerka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget fel på det bygget.

Då är nog jag med en idiot som stoppar i nyare motorer i veteran bilar.
Och vem vet vad som hamnar på 1129an innan den är klar? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 16:16
av Lordhelmet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt och kul bygge, tror säkert den är betydligt körvänligare i detta utförandet. Vad gäller utgångsmaterialet så ok den kanske var "för" fin men å andra sidan kan man som tidigare inlägg sagt köpa en originalram för skit och intet av "mopedslaktarna" på tradera och få en originalmoppe igen. Tycker faktiskt det de håller på med är betydligt värre än att en raketare blir ombyggd.
Tänk också på att vi alla har olika förutsättningar, kunskaper och intresse när det gäller hobbyn, det är ju det som gör moppeägandet så kul. Man får se så mycket olika byggen just för att det finns så många mopeder att bygga av och att det är förhållandevis billigt.
Bättre med en ombyggd "raritet" på vägen än hundratals originalare som bara lagras i ett förråd eller ladugård till ingens nöje. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 16:21
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp lorden

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 16:37
av sprintstar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Hoppas att jag inte gör fel den här gången också men jag håller med Josefine att här borde finnas plats för alla inriktningar, själv tycker jag mycket om att ändra saker o ting Sprintstar kolla här, orginalare gillar inte det här men det gör jag och den är min.

Mkt snyggt och välgjort bygge! Kul att inte alla var originalfreaks här. Dags att komma ut ur garderoben alla smygcustomdiggare. Visa vad ni ställt till med!
//Jerry <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 18:21
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Still original-look. Men originaleffekten duger aldrig för mig.

(Har haft en compact som sniffat över 100km/h gränsen också)

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 21:14
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men visst går det bra att åka med sachsmotor
En tidigare tråd
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=1263&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 21:31
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att ta en ett fint fordon som är komplett och i ett värdefullt skick för att bygga om är inget jag gillar om man inte kan återställa lätt efter sig.
Att ta nåt som redan är skadat eller i ett skick som inte är så bra och bygga nåt retro med lite modernare delar tycker jag är as coolt!
Själv har jag en bil med låga mil och som är ovanligt fin för sin ålder men den är relativt ombyggd.
Jag har dock tänkt igenom varje sak jag gjort noga och alla orginaldelar finns så den går att återställa till 99,9% och detta tycker jag är helt ok... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 21:54
av sprintstar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lifankonverteringen hade aldrig blivit av om originalmotorn gått som den skulle. Kass växellåda som jag aldrig fick ordning på och otäta packboxar gjorde att jag tröttnade då jag iaf fått gnista efter tändspolebytet. Renovering av den och lite anabola hade gjort att den blivit dubbelt så dyr som denna och ändå bara hälften så kul. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 21:58
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite kul är det i alla fall.
De som säljer Lifan (kanske är fler) har konverterat en Monark La Strada och den är ju ascool.
Men nu undrar jag sprintstar, har du fått några intressenter? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 22:08
av sprintstar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Lite kul är det i alla fall.
De som säljer Lifan (kanske är fler) har konverterat en Monark La Strada och den är ju ascool.
Men nu undrar jag sprintstar, har du fått några intressenter?
Det är bara tre som hört av sig ang moppen. Lite svagt intresse kan man tycka. En ville byta med ett luftgevär(?), en har gett ett bud och den tredje försvann verkar det som. Det är flera som hört av sig och vill köpa kåporna. Blir de kvar efter försäljningen blir de till salu då. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 22:40
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska prata mot mej själv lite..

(som nån "klok" skrivit i det här forumet eller i nåt annat..) tycker faktiskt att
Moped är max 50 kubik å inget annat.. (fri trimmning

) har man blivit efterklok, möjligt...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2009, 00:22
av Amazon_jerka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allt går ju göra orginal igen, vissa objekt tar bara längre tid.
Så sluta klanka ner på honom. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2009, 07:23
av alf-johan