Jag är skeptisk, men ett vanligt lågt kromat äldre crosstyre skulle sitta fint. Hur fint som helst faktiskt. Jag kan om sanningen skall fram inte tänka mig någonting som skulle sitta bättre.
Lolalola skrev:Jag är skeptisk, men ett vanligt lågt kromat äldre crosstyre skulle sitta fint. Hur fint som helst faktiskt. Jag kan om sanningen skall fram inte tänka mig någonting som skulle sitta bättre.
Ja. nu är jag överbjuden på styret. . . och lika glad för det är jag.
Det är lite väl . . .
Fågelpinne är ju en sak, men det styret har faktiskt mera som en hönstrappa.
Det får bli nå´t annat . . .
Jag såg ett hos Lennart som nog är precis rätt.
Köpte för övrigt en fyrväxlad maskin av honom häromdagen. Bara jag får stökat undan en tråkig reparation på huset så skall den i och provköras.
Bilder på det kommer inom kort . . .
. . . F
Senast redigerad av . . . F den 04 jun 2014, 10:27, redigerad totalt 1 gång.
Avgassystemet jag tog av från min KS passade ju precis.
Borde väl vara ett uppdraget egentligen men det var ju bolt on
och jag har ju en kamrat som är de uppdragna avgassystemens Maradona.
Inte värt att försöka sig på det. . .
Så god åtkomlighet till förgasaren är man ju inte bortskämd med . . .
Så, det var däcken . . .Nu börjar den få rätt karaktär
Original instrumenthus på CS är ju en förskräcklig plastklump . . .
Det får hyfsas till för jag vill ju ha hastighetsmätaren och tändningslåset.
Plåtkonsolen inuti kan jag använda om jag kapar bort en del av den . . . Hmm
En bit avgasrör och lite smide . . .
. . . så blir det ju riktigt bra.
Behöver bara lackas i svart struktur och sedan är det färdigt att montera.
Ja . . . Jag hade ju helt glömt att lägga upp bilder på den färdiga mopeden.
Här kommer några stycken.
Helt färdig är jag nog inte. Jag är inte helt nöjd med sidokåporna och några andra detaljer men nu har jag i alla fall kört en hel del med den i sommar och den är rasande kul och användbar.
Funkar mycket bra i skogen. Stark, rapp och smidig. Helt ok på asfalt också. Toppar ca 70 km/h
Den fyrväxlade motorn jag köpte av Lennart i Jonsered, är nog den bästa Zündappmotor jag stött på och CS-ramen lämpade sig utmärkt för detta.
Hjulen är kanske inte helrätt för utseendet men de är stabila och bromsar riktigt bra. . .
Ja, sadeln är jag väldigt nöjd med.
Jag använde en begagnad klädsel som blev över från min 76-sadel så fick jag ju den vita Zündapptexten där bak.
Resten är bara den gamla CS-sadeln som jag omarbetat lite. Inget examensarbete i sadelmakeri kanske, men det gick fort och lätt . . .
Hög framskärm funderade jag på länge, med tanke på förlagan. . .
. . . men jag tycker inte det är snyggt. . .
Dessutom vill jag se var jag har framhjulet när jag kör terräng.
En lärdom jag inhämtat från en gammal trialåkare.