Zündapp CS50

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Spelar ingen roll. Lika dana vill jag inte ha. Tycker dom är fula. Och så vill jag ha ställbara.
Användarens profilbild
Oaken
Kontakt:

Inlägg av Oaken »

Mopedheads / Stram Wire Sverige
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

Här finns det också stötdämpare: http://www.puchshop.de/catalog/advanced ... r&x=7&y=11
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Tackar för länkarna. Har skickat en förfrågan om fraktavgift till puchshop. Jäkligt billiga. Men så skall det skickas också. :?
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Blev ett litet paket från puchshop. :D Dämpare, styre, och faktiskt verkar det som om Maxi:ns hastighetsmätargivare nere på framhjulet är samma som på Zündapp:en. Så det blev en sådan med.

Dom hade också 1,5mm cylinderpackning till puch. beställde några sådana. För att slippa kludda med durationen på insugsportarna kanske ett lyft på 1,5 mm plus planing ger bättre klipp.
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Så börjar det närma sig slutet. Dum som man är kollade jag inte upp skicket på kolven när jag beställde grejer. Nog fan var den kass och jag sitter nu och väntar på ett paket på posten. :( Tradigt när man skulle kunna starta den och ta en tur.

P.S silvertapen är inte permanent. Pallar inte skruva dit dämparen för att sedan ta bort den när kolven skall i.

Bild

Bild
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Det blir guldfisk för detta 8)
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Den ser kaxig ut. Fint bygge. Men ett luftfilter som släpper genom lite vore inte fel.
Det ser ut som den har elstart, eller heter det springstart. :wink:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Fan vad snygg den blev! Den ser mycket "tyngre" och kompaktare ut än vad CS brukar göra. thumb_up
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Conrad Engström skrev:Den ser kaxig ut. Fint bygge. Men ett luftfilter som släpper genom lite vore inte fel.
Det ser ut som den har elstart, eller heter det springstart. :wink:
Det blir spring start på den :D Vill inte förlora motoreffekt på att dra runt kick drevet i onödan. Så jobbigt är det inte att ta några tag med benen. Om det gör någon större skillnad få vi se i sommar :twisted:
Har ett större filter liggandes. Fast den är röd. Pajar helhetsintrycket :wink:

Lolalola skrev:Fan vad snygg den blev! Den ser mycket "tyngre" och kompaktare ut än vad CS brukar göra. thumb_up
Tackar! Det är ganska rejäl fläns på den. Fyller ut lite mer än den 3växlade. Kan vara därför den ser lite massivare ut. Vilket bara är tacksamt, den såg lite mesigare ut när jag köpte den 8)
jonsa99
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

Bild

Så där ser min CS ut.
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

jonsa99 skrev:Bild

Så där ser min CS ut.
Nice!

Blir samma ljuddämpare på min. Effekt låter som fan. En jävla boost ger den, men det går inte att köra med den utan att farbror blå kommer och har synpunkter. :(
jonsa99
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

Håller med, skall köpa en effekt "krombössan" för att ha när man åker lite utanför stan, jag kör med PVL tändsystem, skaplig skillnad jämfört med Bosch eller kokusan.. 24mm mikuni, puffar på bra..
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

jonsa99 skrev:Håller med, skall köpa en effekt "krombössan" för att ha när man åker lite utanför stan, jag kör med PVL tändsystem, skaplig skillnad jämfört med Bosch eller kokusan.. 24mm mikuni, puffar på bra..
Köpte HPI till den. Varvar som fan :twisted: Saknar el på moppen bara, men blev tipsad om ett litet batteri och LED lampor typ angle eyes.

Provade med 24mm, men den gick knappt på låga varv då. Men så har jag bara 50cc på den. 20,5 är det på den nu. Saknar klippet i toppen som med den stora förgasaren, men ger bättre körning på mellangas. Vet du om det finns någon ny förgasare i den storleken som man kan sätta på ställbart munstycke?
jonTe-Zündapp

Inlägg av jonTe-Zündapp »

jonsa99 skrev:Bild

Så där ser min CS ut.
Ohh...riktigt nice!
Du kör kortad skärm du oxo ser jag:
Bild
:)
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Skriv svar