Zündapp CS50
Här finns det också stötdämpare: http://www.puchshop.de/catalog/advanced ... r&x=7&y=11
Blev ett litet paket från puchshop.
Dämpare, styre, och faktiskt verkar det som om Maxi:ns hastighetsmätargivare nere på framhjulet är samma som på Zündapp:en. Så det blev en sådan med.
Dom hade också 1,5mm cylinderpackning till puch. beställde några sådana. För att slippa kludda med durationen på insugsportarna kanske ett lyft på 1,5 mm plus planing ger bättre klipp.

Dom hade också 1,5mm cylinderpackning till puch. beställde några sådana. För att slippa kludda med durationen på insugsportarna kanske ett lyft på 1,5 mm plus planing ger bättre klipp.
Så börjar det närma sig slutet. Dum som man är kollade jag inte upp skicket på kolven när jag beställde grejer. Nog fan var den kass och jag sitter nu och väntar på ett paket på posten.
Tradigt när man skulle kunna starta den och ta en tur.
P.S silvertapen är inte permanent. Pallar inte skruva dit dämparen för att sedan ta bort den när kolven skall i.

P.S silvertapen är inte permanent. Pallar inte skruva dit dämparen för att sedan ta bort den när kolven skall i.

-
Det blir spring start på denConrad Engström skrev:Den ser kaxig ut. Fint bygge. Men ett luftfilter som släpper genom lite vore inte fel.
Det ser ut som den har elstart, eller heter det springstart.

Har ett större filter liggandes. Fast den är röd. Pajar helhetsintrycket

Tackar! Det är ganska rejäl fläns på den. Fyller ut lite mer än den 3växlade. Kan vara därför den ser lite massivare ut. Vilket bara är tacksamt, den såg lite mesigare ut när jag köpte denLolalola skrev:Fan vad snygg den blev! Den ser mycket "tyngre" och kompaktare ut än vad CS brukar göra.

Köpte HPI till den. Varvar som fanjonsa99 skrev:Håller med, skall köpa en effekt "krombössan" för att ha när man åker lite utanför stan, jag kör med PVL tändsystem, skaplig skillnad jämfört med Bosch eller kokusan.. 24mm mikuni, puffar på bra..

Provade med 24mm, men den gick knappt på låga varv då. Men så har jag bara 50cc på den. 20,5 är det på den nu. Saknar klippet i toppen som med den stora förgasaren, men ger bättre körning på mellangas. Vet du om det finns någon ny förgasare i den storleken som man kan sätta på ställbart munstycke?
-