Det har inte hänt så mycket på sistone, men helt still har det inte stått.
Jag har tillverkat två provisoriska kedjeskydd i 0,6-0,7mm stålplåt (för fönsterbleck och dylik).
Likaså har jag plockat isär allt nödvändigt vad gäller motor och rengjort motorhalvorna. Heter det "halvor" när det är tre stycken? ;)
Har någon ett bra tips på hur man får lite bättre finish på aluminiumet? Känns som att det skulle vara läge att göra nåt nu när allt är nedplockat.
Observera att jag INTE är sugen på att slipa och polera ^^
Här ser ni anledningen till att jag var tvungen att riva motorn. Den gick, men vid varje nedre dödpunkt slog kolven i godset i bloket

Jag har dessutom pratat med den äldre mannen jag köpte mopeden av och som plåster på såren fick jag en gammal mustang med Zündappmotor .
Motorn har jag hemma, den är en 1955:a, men mopeden har jag inte fått hem än.
Ska bli spännande att se skicket på mopeden för motorn var helt slut och ej komplett.
More to come, håll till godo!
Anders