Jahap motorn på plats och provkörd med ILO 15mm Kina Bing, funkade apskit. Går inte att få vettig tomgång med den gasaren, testat med olika nållägen , munstycken både fasta och ställbara. Får jag den att gå på tomgång går den inte på fullvarv , och får jag den gå på fullvarv ingen tomgång.
Så original förgasaren åkte på , 12mm Bing, funkar bra .
Motorn går riktigt fint ,men....ingen fartraket . 46km/h på GPS thats it.Drevat upp fram från 10 kugg till 12 kugg , känns stark så det räcker.
Om jag skall testa vidare med 15mm gasaren får jag nog hitta på något med avgassystemet , just nu original.
En intressant sak är att denna motorn går betydligt tystare än originalmotorn som även den är nyrenoverad, men med lagersats från brattis som inte var SKF lager till växllådan. Den jag kör med nu är SKF C3 lager överallt. Tror jag river den motorn igen och byter alla lager i växellådan till SKF C3.
Tillpassning av ILO 15mm Kina Bing

Ca 0,10mm tillgodo på växelarmen

NOS koppling , vilken skillnad.

Nytt drev 12 kugg

Tändinställning, jag vet överkurs med indikatorklocka .

Fältbryt 11mm ger 0,4mm på brytaren, man tackar.

Färdig äggamotor, japp den är blästrad och lackad, 2K sidenmatt klarlack.
Inte sprayburk här inte.

Luftfilter är provisoriskt monterat med vulktejp. Testing tesing,tur var det det åkte bort sen ändå när originalförgasaren fick tjänstgöring igen.
