Frågor om Hylomar "Flytande packning".
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Nej usch inget klet å klister och silikonmotorer folk släpat hit har jag fått nog av. Det kan vara riktigt jobbigt och få väck i alla skruvhål och skrymslen.
Endast olja och möjligen grafitpulver på topplockspackningen och avgaspackning om det finns nån.
Zündapp utan blockpackningar var lääängesen jag såg nån sån...
Endast olja och möjligen grafitpulver på topplockspackningen och avgaspackning om det finns nån.
Zündapp utan blockpackningar var lääängesen jag såg nån sån...
5208 är bara en nyare variant av 574.Hasse skrev:Jag använder normalt Hylomar, men har också en flarra Loctite 574 som jag fått av en snäll karl.Sura skrev:.
Jag kör med Loctite 5208 flänstätning överallt i mina motorer,
Vad är skillnaden mellan den och 5208?
Dom verkar gilla att byta artikel nr på Loctite, nu har dom fullt fokus på miljövänliga grejer med gröna etiketter.....
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
När jag var 19-20 så tätade jag tankarmaturen på min BMW 3.0 med silicon.
det skulle jag aldrig gjort för det skiten satt tamefasen i varenda skrymsle från tanken fram till förgasarna
har aldrig tordats prova siliconprodukter tillsammans med bensingrejjer sen dess men jag kanske bara är onödigt skitnödig
det skulle jag aldrig gjort för det skiten satt tamefasen i varenda skrymsle från tanken fram till förgasarna

har aldrig tordats prova siliconprodukter tillsammans med bensingrejjer sen dess men jag kanske bara är onödigt skitnödig

jag kan inte påminna mig att jag provat det ihop med bensin, så tack för varningen.
däremot vet jag att många silicomsorter har problem med glykol.
och överflödig permatex i en automatlåda sköljs med av oljan och fastnar i ventilhuset. efter tillräckligt lång kontakt med atfolja så härdar det till nåt som påminner om bakelit.
erlan
däremot vet jag att många silicomsorter har problem med glykol.
och överflödig permatex i en automatlåda sköljs med av oljan och fastnar i ventilhuset. efter tillräckligt lång kontakt med atfolja så härdar det till nåt som påminner om bakelit.
erlan
Jag vet om det där tompas, har själv haft och hållit på med såna förr. Då tog man en packningscement i tub, det var Holts eller nånting som jag köpte från Hööks i Sågen. Var ytorna jämna och rena behövdes bara ett tunt, tunt lager med fingern så blev det tätt
Dragstängerna genom motorn drog jag åt ordentligt. Rätt slipad mejsel och skiftnyckel om fyrkantklingan. Bahco med gröna skaftet så klart

Dragstängerna genom motorn drog jag åt ordentligt. Rätt slipad mejsel och skiftnyckel om fyrkantklingan. Bahco med gröna skaftet så klart

-