Haloj!
Nu hittade jag felet på dakotan. hade en pirat orginal cylinder liggandes. kände på pluggen med et långt dorn och den satt lös. och cylindern har gått typ 20 mil så den är som ny. då gick moppen som förväntat. 48 km på plan mark med lite motvind sittandes upp. får väll vara klart godkänt. men jag vet att det finns mycket kunnigt folk innom puch området här. så jag tänkte fråga om jag svarvar upp den gamla cylindern till 39mm har mätt och 40mm verkar lite väl mycket, så blir det nytt lopp. men finns det nått mer man kan göra med cylindern för att stressa den lite till?
Mvh Lars
Gammal Puch Dakota
Det finns ju nästan inga begränsningar för din cyllinder utan all trimning handlar om en nivå som man själv är nöjd med.... Det kan ju vara allt ifrån att höjja avg porten någon millimeter med en rostig fil till att plocka ihop en likadan motor som "mallgroda" har i sin Puch här på forumet...
Det va en annan snubbe som frågade samma sak för ett tag sedan o han fick svaret att kontakta Tivedens motor för att få hjälp med sin cylle
Med vänlig hälsning,Fredde
Det va en annan snubbe som frågade samma sak för ett tag sedan o han fick svaret att kontakta Tivedens motor för att få hjälp med sin cylle
Med vänlig hälsning,Fredde