Sida 2 av 40

Postat: 18 sep 2013, 21:04
av selma
Ja det har du rätt i, slidmatning. Fast dom ramlar ju inte dit.[/quote]

Nej detta kommer att ta tid,å det är bara början på byggsatsen :wink:

Som sagt,vi får se om vi ror det iland.

Postat: 18 sep 2013, 21:32
av Conrad Engström
Jo det går bra :D
Jag har mina bitar liggandes.

Du får svarva bort klackarna för tändplattan och ända ner så det blir hål in till överströmmarn.

Jag gängade sedan upp till m5 i tändplattsfästet. och skruvade fast bottendelen där.
Den övre fästskruven blir väldigt nära insugningshålet.

Vad blir det för cylinder ? 80 Athena har för höga överströmmare för slidmatning.

Postat: 19 sep 2013, 06:26
av selma
Jo det kommer att bli otäck tajt lite här o där,tror inte jag kan komma längre ner än till klacken.

Ang cylinder är BRK 88 inköpt,tanken är att använda den.Men vi får se vart det slutar :wink:

Postat: 19 sep 2013, 06:28
av Peppe^
Kul Selma!

Postat: 19 sep 2013, 06:30
av selma
Peppe^ skrev:Kul Selma!
Ja jag hoppas man kan få till det så man kan va mä o leka :D

Postat: 19 sep 2013, 07:00
av JanneL
vad räknar du med att tjäna på konverteringen?
varv , bottendrag ?
sätter man skivorna inifrån eller utifrån vevhuset?

spännande bygge
thumb_up

Postat: 19 sep 2013, 11:07
av Peppe^
selma skrev:
Peppe^ skrev:Kul Selma!
Ja jag hoppas man kan få till det så man kan va mä o leka :D
Äntligen får man se lite Sachs på rakan också :D

Postat: 19 sep 2013, 19:14
av selma
kejsaren skrev:vad räknar du med att tjäna på konverteringen?
varv , bottendrag ?
sätter man skivorna inifrån eller utifrån vevhuset?

spännande bygge
thumb_up
Den största fördelen är väl att man kan justera insugsdurationerna med sliden så som man vill ha dom,sen är det rätt in i vevhuset dit det ska.
Det finn säkert mycket för och nackdelar när man jämför reed kontra slid.

Ang skivorna.... Skivan snurrar inne i ett eget hus där tändplattan normalt sitter

Men jag gör det enbart för att prova nåt nytt för egen del,passar för övrigt bra i en stummisram med matning där :wink:

Postat: 19 sep 2013, 19:37
av JanneL
ok jag måste nog läsa på lite mer om slidmatning tror jag, är inte så haj på det (heller):oops:
skynda på o mecka dit det nu då så vi får se hur det blir 8)

Postat: 20 sep 2013, 21:16
av selma
Första fräsningen i momentet gjord,det är ett antal kvar.Men nu är jag igång i varje fall :D

Bild

Postat: 20 sep 2013, 22:08
av Conrad Engström
Hur får du fast växelkåpan ?

Postat: 20 sep 2013, 22:09
av Conrad Engström
Hur får du fast växelkåpan ?

Postat: 20 sep 2013, 22:43
av Mange
hmm... SAX slidmatat kan dä va nåt dä????När dä finns andra Töska kvalitéts maskinääär?? :roll: :lol:

Postat: 21 sep 2013, 06:15
av selma
Conrad Engström skrev:Hur får du fast växelkåpan ?
Använder originalfästhål

Postat: 22 sep 2013, 19:15
av selma
Lite pillande med alubitar som ska gjutas in :D

Bild

Valet av den kemiska metallen var inte så svår :lol:

Bild