Sida 2 av 4
Postat: 06 okt 2013, 08:48
av Lolalola
Ser skitbra ut det där!

Postat: 08 okt 2013, 20:58
av bmw02touring
Den ser riktigt smutt ut. Hur blev körställningen med Clip on styret?
Funderat på vad jag ska ha för styre på min Fs1a, velar mellan clip on och Mx lågt styre.
//Niclas
Postat: 08 okt 2013, 21:12
av Micke S
bmw02touring skrev:Den ser riktigt smutt ut. Hur blev körställningen med Clip on styret?
Funderat på vad jag ska ha för styre på min Fs1a, velar mellan clip on och Mx lågt styre.
//Niclas
Komforten blir för dåligt för mig ett så lågt styre för att det ska vara skönt att köra. Jag kommer att köra med samma typ av styre på FS1 som jag har på E-type. Det ger ett acceptablet stuk och är mycket bekvämt så att man kan köra hur länge som helst även på dåliga grusvägar med potthål utan att det frestar på rygg och handleder.
Du ser hur det ser ut i den här tråden i den tredje posten på slutet
http://www.raketsport.com/forum/viewtopic.php?t=15674
Det är värt att prova innan man moddar för clip-on.
Postat: 08 okt 2013, 21:26
av bmw02touring
Jäklarns Micke. Det stuket var ju grymt. Tänk om min 15års E-typ sett ut så.
Vad är det för styre du har på E-typen.
Postat: 08 okt 2013, 21:54
av Micke S
bmw02touring skrev:Jäklarns Micke. Det stuket var ju grymt. Tänk om min 15års E-typ sett ut så.
Vad är det för styre du har på E-typen.
Minns ej fabrikat men det är Italienskt märkesstyre med fint krom som inte är så billigt, runt 400 kr har jag för mig på Waldens motor i Hallsta. Det på E-typen satt på när jag köpte den och så har jag ett till som ska monteras på FS1an.
Väntar på beställd drevsats 12-41 till den som ska på innan den tas i bruk.

Postat: 09 okt 2013, 07:48
av Svetla
Det blir lågt och långt fram som det ska vara

Men kör man mer än någon enstaka gång så är det bekvämare med ett annat styre.
För mig är det form före funktion som gäller.
Här är en suddig bild hur det skulle kunna se ut. Blir ännu lägre nu står den på pallbock.

Postat: 09 okt 2013, 09:12
av Lolalola
Svetla skrev:
För mig är det form före funktion som gäller.

Postat: 09 okt 2013, 12:19
av Conrad Engström
Mickes styre är ett Tomaselli.
Postat: 09 okt 2013, 14:10
av Raketaren
Svartsjö skrev:Byt lamphållare för bövelen! Feltema har en universal som klämma runt gaffelbenet som ser rätt bra ut men gaffeln är lite för klen för den hållaren. Det kanske går att modda den eller bara stjäla iden och snittsa till en egen lösning.
jag använde ju *feltemas* lykthållare till en av mina e-types..

gick perfekt när man kapat till ett kromat dammsugar rör till det hela..

Postat: 09 okt 2013, 14:23
av Svetla
Jag kapade orginal lykthållarna istället blev bra tyckte jag.
Postat: 09 okt 2013, 21:19
av fatchance
bmw02touring skrev:
Vad är det för styre du har på E-typen.
Det är det här:
http://www.jmpbparts.com/stuur-rechte-pijp.html
(jag vet

)
Postat: 09 okt 2013, 22:09
av JanneL
steering wheel

Postat: 09 okt 2013, 22:49
av Micke S
Det lyfter man på hatten för

Du har verkligen näsa för fina lösningar.
Postat: 24 mar 2014, 16:52
av Svetla
Har inte hänt mycket i vinter tyvärr.
Jag och dottern va ute och skruva lite snabbt i helgen.
Nu är det elen som gäller för att få liv i den. Det ser ut som skit i elstammen. Tänkte koppla förbi alla el så den får ström direkt på tändkabeln för att kunna få igång den överhuvudtaget.
Vilken kabel från generatorn ska jag koppla ihop med tändkabeln?
När jag väl har fått liv i den ska jag montera en nyckelbrytare i vänstra sidokåpan som ersätter tändningslåset och flytta ned hastighetsmätaren alt hitta en mindre. För att få en mer slimmad profil vid styret. Blir även en liten plåt med micro-brytare för hel halvljus och trycknapp för tuta ev med dioder för indikering.
Sen får jag se om jag får det att lira med LED-baklyse och ev LED konvertering av framlyktan
http://www.conrad.se/NYCKELSTR%26Ouml;M ... 83_0216720
http://www.conrad.se/FLIP-SWITCH-R13-2- ... 85_0216100
Postat: 25 mar 2014, 22:14
av Micke S
Här är en bild som du kan använda för att se hur du ska koppla. Du ser vilken av spolarna på tändplattan som går till brytare och kondensator. Det är den spolen du ska koppla till tändspolen som sitter under tanken har jag för mig att den gör.
