Ny moppebutik på nätet www.mopedrenovering.se

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

kanonfint...gratulerar trevligt med en affär som tänker på kvalite... slider_score.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Kvalitet uppskattas!
Väntar med spänning på fler Crescent/MCB delar.

Jag önskar er allt lycka och framgång med nya butiken!
(jag kommer att handla)
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

mistick_yes.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Instämmer med övriga i att lyckönska till satsningen :D

En sak att stilla be om vore att slippa kopia-på-kopia delar eländet och annat skräp som cirkulerar. Att ni har en del originaldelar från gamla moppeaffärer är väldigt trevligt. Det är förmodligen något som fler näthandlare med lite visioner borde fundera på. Eller åka till Asien och se till att grejor blir tillverkade av folk där som vill att det ska bli rätt och får skäligt betalt för sina produkter för att ha motivation.

Tänk bara om det fanns en flik NOS-delar. Den skulle man besöka regelbundet bara för att se om det hade kommit något nytt intressant i originalemballage från t.ex. 60 eller 70-talet :X

Jag råkade se det här gamla extraljuset på sajten och minns när jag köpte ett par sådana för kanske 50 år sedan och hur glad man var för dem. Har för mig att de jag hade var ännu häftigare genom att glaset vart klart rött eller orange. Det kanske var precis i den sekunden en prylmänniska föddes även om vandringen startade ett decennium tidigare. Jag är inte religiös men kom av någon anledning att tänka på den här låten när jag råkade se så djup i backspegeln. Där finns faktiskt mycket kul att se om man råkar göra det någon gång och det finns ingen anledning att inte återupprepa tidigare succéer även om det i modern tid t.ex. bara kan vara en så enkel sak som att hitta en originaldel till en gammal moped :D

http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8

Bild
ilohead

Inlägg av ilohead »

Skulle gärna se ett utökat Jlo och monark sortiment mefipallina_yahoo.gif
Dom som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig ägt en 2CV.
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Tycker det saknas ett Italienskt sortiment i gyttret ;)

Men nu är väl inte Italienarna direkt överrepresenterade i sammanhanget.

Hur som helst. Trevligt initiativ! Hoppas det kommer igång och slår stort.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

frågor

Inlägg av Puchlasse »

Hej, vi har just nu lite strul med lagerräknaren, den säger att vi har slut på varor vi har och hittar på lite av varje. Forhoppningsvis avklarat innan dan är slut, lite startfel får det väl va. Men det hindrar inte beställningar, och jag får väl tacka för de beställningar som redan kommit in.

Ska försöka besvara de frågor som kommit in.

Vår 5 mm tändkabel är som "alla" idag, lite plastiga, förstår vilka du menar 56an, men de har vi ännu inte lyckats hitta, tror däremot att dagens tändkablar faktiskt är bättre.

Disktant retar sig på att det är fraktkostnad på 55 kr även på en liten pryl. Och jag kan förstå detta, men vill också säga att det finns en förklaring. I själva verket är det billigare för oss att skicka en pryl för 10 kr utan att ta betalt alls. Som seriöst och skattebetalande företag så kostar det mer är 16 kr ( Pryl + porto) att skriva ut faktura, lagerhålla, skicka, kolla att betalning kommit in, bokföra osv. Vi vill gärna tillhandahålla tjänsten då vi tycker det är fånigt med en lägsta köpgräns.
Men maila oss på info@mopedrenovering.se när du bara behöver nåt enstaka som ryms i ett kuvert så ordnar vi det till portokostnad + prylkostnad.
Det är viktigt med nöjda kunder också.

Vi kommer säkert att fastna i träsket kvantitet, då det är nödvändigt för att ha råd att ta fram kvalitet, men vi har hoppat över de prylar vi vet är dåliga, och har vi missat nån sån så tar vi gärna emot tips.

MickeS ide om en NOSflik var ju suverän, den tar vi till oss.

Ilo, Husqvarna, MCB, Zundapp där är vi långt ifrån klara, mycket mer kommer, varav en del från andra delar av Europa. Har faktiskt golvet här på kontoret fullt med ILO delar som snart ska in.

Lyssnar gärna på mer kritik och positiva tillrop, både här på forumet och på PM, Mail info@mopedrenovering.se
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
disktant

Re: frågor

Inlägg av disktant »

Puchlasse skrev: Men maila oss på info@mopedrenovering.se när du bara behöver nåt enstaka som ryms i ett kuvert så ordnar vi det till portokostnad + prylkostnad.
Underbart !
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Jag är lite nyfiken på de fälgbanor och ekrar ni säljer. Vart är dessa tillverkade?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

jag gick ett snabt varv på eran hemsida, och hittade en miss.
Ilo med bosch tändsystem har en speciell brytare. dom vanliga som ni listar även på ilo-sidan passar inte på ilo.
och apropå brytare. bosch har fortfarande kondingar och åtminstone brytaren med pinne i sitt sortiment. kondingen för lödning finns hos generalagenten för bosch bilreservdelar. kostade 80kr ut till kund förra vintern.
satsa på bosch orginal tänddelar så långt ni kan, det tror jag hjälper er skaffa ett kvalitetsrykte. för dåliga tänddelar verkar vara något som ger folk problem.

ekrar som sachsmekarn undrar över, så har ni missat att ange längd på några av dom. det är bra att veta om man behöver ekrar till nåt udda.

erlan
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

Hej Erlan, Så går det när en Puchkille ska försöka sig på ILO motorer. Jag ska egentligen bara ta hand om Puchdelen, men gjorde ett försök med ILO då ingen hann just nu.
Hjälp från kunnig kommer snart. Men jag ska plocka bort tändsystemen.

Bosch är redan kontaktade, tror att delar redan är beställda. Men eftersom min Tyska inte är bättre än att jag kan räkna till 10 så sköter inte jag den biten.

Tack för alla tips, och ekerlängder kom bort i hanteringen, ska ordna det. Kan vi mäta vajrar så kan vi mäta ekrar.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
stegu75

Inlägg av stegu75 »

Grymt snabba på att leverera var ni i alla fall,tack så hemskt mycket.
Lycka till.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

hittade en liten miss till:

http://www.mopedrenovering.se/sachs/sac ... ch-kedjor/

den här motorn har kupade drev, med samma hål soom dom på bild.

erlan
janoz

Inlägg av janoz »

Hej erlan,

Har fixat till dreven för 50/3. Tack för påpekandet! Grymt uppskattat! Vi kommer att göra misstag men vi försöker rätta till dem så fort vi kan.

Så fortsätt gärna berätta om ni ser sånt som vi sorterat fel eller delar ni saknar!

Thx!

/janne
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

göteborg

Inlägg av Puchlasse »

Vi kommer att ställa ut i Klassiker mopeds monter på MC mässan i Göteborg den 23-26 januari. Kom dit och hälsa på oss. Du kan även beställa delar för uthämtning på mässan. Fraktfritt.
Vi tar med minst 2 mopeder, montern byggs efter en gammal moppe-reklambroschyr, så det blir rätt ballt.

Vi tycker att leveranserna går rätt bra, vi har klarat att skicka 77 % av leveranserna senast dagen efter beställning/Dag som ev förskottsbetalning kommit in. Målet är så klart 100 %, men lite inkörningsproblem får man räkna med.
Alla leveranser har gått iväg kompletta.

Vi har fått betydligt fler beställningar än vi räknat med, jättekul. Lagret växer med rekordfart.

Nu har vi ca 1700 artiklar i lager, men vi har nog 3000 till att lägga upp. Tusan vad det finns mycket moppedelar.

Vi har just nu ca 150 NOS artiklar, men fortfarande finns det ett gäng lådor på kontorsgolvet att lägga in, NOSdelar är populärt, det märks.

Bild
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74