Sida 2 av 3
Postat: 28 dec 2013, 02:02
av billykid
Min drummel som jag är att trimma jag för mycket så min drummel brann upp.. som jag aldrig haft..**ler**..
Vad gör det on 100år.....PS Sachs motorer tål ej för mycket olja i VXL-lådan. Vanlig trimmad max 1,5dl biltema vlx 80/90!
Rekommendera ca. 1dl....på eget bevåg...
Min maxade 50GLX lätt jag rinna ur ca. 1,5dl ska vara 4dl....funkade kanno bra. Inge slir alls...full gas sen..växla upp bara...
gasen i botten alltså....med biltemas 80/90..

Postat: 28 dec 2013, 20:56
av cobra karlsson
Nu jävlar går Ajlåååån igen och kopplingen håller iiiiiiiiiiiiiii kanske att man skulle kolla tändningen ordentligt också
Postat: 28 dec 2013, 21:24
av NiklasHögberg
cobra karlsson skrev:Nu jävlar går Ajlåååån igen och kopplingen håller iiiiiiiiiiiiiii kanske att man skulle kolla tändningen ordentligt också
vad e de för farter de handlar om på den nu då??
Postat: 28 dec 2013, 21:54
av pangerva
En gång Ajlååå alltid Ajlååå

Postat: 28 dec 2013, 22:11
av cobra karlsson
NiklasHögberg skrev:cobra karlsson skrev:Nu jävlar går Ajlåååån igen och kopplingen håller iiiiiiiiiiiiiii kanske att man skulle kolla tändningen ordentligt också
vad e de för farter de handlar om på den nu då??
Återkommer om det när allt lirar om det kommer göra det
Postat: 29 dec 2013, 16:07
av BjörnK
Ser fram emot och höra mer om denna!
Postat: 29 dec 2013, 17:36
av Frolzon
pangerva skrev:En gång Ajlååå alltid Ajlååå

"Ajliii ajlååå haha"
http://www.youtube.com/watch?v=SKml8LwF_0M
Postat: 29 dec 2013, 19:17
av Braxmatte
NiklasHögberg skrev:cobra karlsson skrev:Nu jävlar går Ajlåååån igen och kopplingen håller iiiiiiiiiiiiiii kanske att man skulle kolla tändningen ordentligt också
vad e de för farter de handlar om på den nu då??
Min Ajlåååå nådde precis 60 (med gps) på lägsta växeln. (FP50)
Sen skramlade det till rejält och med värsta speedway-sladd bommade jag diket med nån mm
Postat: 01 jan 2014, 20:48
av cobra karlsson
Det här med Ilo är då prövningar varenda gång ,igår på Nyårsvändan gav kopplingen upp helt och tappade trycket så man fick skämmas med bogserlinan .Rev isär motorn idag och hittade en dålig segersäkring innanför lamellerna som vara boven i dramat den hade glidit ur sitt spår ,i med en ny och jävlar vilken skillnad det blev på kopplingen .
Postat: 01 jan 2014, 20:52
av Oaken
Skönt att det ordna sig med kopplingen, vad toppar maskinen förresten?
Postat: 02 jan 2014, 07:03
av Peppe^
Postat: 02 jan 2014, 08:50
av cobra karlsson
Klart det ska vara en Ajlå på första kortet.Hehe.
Postat: 10 jan 2014, 11:41
av cobra karlsson
Haha nu spökar lamellerna igen tror jag beställer nya och provar samtidigt att blästra mellanskivorna ,slirar nu enbart i brant stigning annars ok men man vill ju att det skall hålla i ,kanske schimsa fjädrarna lite också.
Postat: 10 jan 2014, 11:52
av Sura
Varför skylla på den stackars kopplingen hela tiden, det är helt enkel bara att börja banta..............

........

Håll upp med öldrickandet i 3 månader så ska nog kopplingen funka igen

Postat: 10 jan 2014, 13:58
av cobra karlsson

Inga öl du är tokig Johan.