grejar nån sak i taget. idag har de inte gjorts så mkt. monterat tillbaka bakhjulet o testkört. gick kalas i maskin o varvar fint. men sen vart den mystikt svårstartad. kollade o den flödar lite på grund av smuts i förgasaren. sen läcker soppakran med följd att de runnit lite till tändningen. sen som grädde på moset hade svänghjulet flyttt sig på veven för ja ej har kil samt lite dåligt inslipat svänghjul. svetsade ige de värsta läckaget på kröken o lite pasta på de så de iaf ryker i rätt ände. motorn känns kry och går rart när den väl va igång.
erlan skrev:är det 27 eller 28 mm krök du behöver till den där?
jag är nästan säker på att jag ingen har, men ska i alla fall försöka komma ihåg att kolla.
erlan
Ja du jag vet ej själv i nuläget. trodde de va 28mm som vanliga sachs så därav att ja bara sökt krök till flinta. men j tar skjutmått o mäter vid ljuddämarens ingång imorgon så talar ja om sen.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
erlan skrev:gamla orginalkrökar är 27. nytillverkade är 28, så då passar inte en orginaljudämpare.
innerdiametern är 25 på båda.
erlan
ok ok ja då borde detta va en 27mm krök för mopeden e ju original rakt över med endast nån liten ändring som baklykta o luftfilter. cylinder märkte ja idag att den e urpluggad samt breddad avgasport. sen original ofilad encarwi förgasare som ja funnit ställbart till nu.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
misstänkte nästan det när du tyckte den var pigg och varvade bra.
men jag tänkte att du jämförde med andra huskvarnor. har man hållit på med sachs så brukar det bli ett lite annat omdömme.
filade till en kil idag i all iver. hade kilsortiment på jobbet o hitta en som va lite för hög. den fick de bli o sen justera brytarna mer korrekt. rengjort förgasare o bytt soppakarn med så de vart tätt. dimmade på lite smörjolja o svepte av så sparas den fina patinan. blank o fin nu