Tre st moppar.

56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Otroligt fina mopeder Conrad och den där Alpinon blev jag ju klart sugen på men sen är det både avstånd och pengar så det måste funderas ett slag i så fall och då är den väl redan borta :cry:

Hur som helst är det nog en speciell känsla och köpa moped av dig, man behöver inte bemöda sig och kolla igenom nånting, det är bara och sätta sig på sadeln, känna lite på handtagen och sedan betala :wink:

http://www.blocket.se/vastmanland/Monar ... m?ca=9&w=3
  • Bild
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Otroligt fina mopeder Conrad och den där Alpinon blev jag ju klart sugen på men sen är det både avstånd och pengar så det måste funderas ett slag i så fall och då är den väl redan borta :cry:

Med lite god vilja så tycker jag väl att han kan ge dig möjlighet till lite avbetalning och hämta den först fram i vår.
Det skulle ialla fall jag kunna tänka mig att göra för flera av forumdeltagarna.
:)

Mvh Patrik
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev: :hmm: Den där tändhatten känner jag igen....

Det är inte Stefatändhatten som satt på Flintamotorerna utan det är istället en tändhatt som fanns på MCB med Sachsmotorer och även DBS Sport vad jag kommer ihåg. Har för mig den avstörda tändhatten var från Bosch... :?
Undrar om jag inte har Boschsystem på den, kommer inte ihåg riktigt.

Mopeden är dessutom en Monark AlpinoInvalido då det är "snörstart" på den precis som den här motorn har:
Bild

/ P
Forumsponsor

Det är Bosch tändstift och Bosch tändning i den motorn för jag ser motorn har den grövre 7 mm svarta "bil"tändkabeln och den fanns aldrig på Stefa.

56:an ser ibland detaljerna 8)

Conrad säljer nog mopederna till den som kommer först. Men vi får se, sen jag jobbade på bilverkstad vet jag det inte är avgjort förrän "såldlappen" satt i vindrutan... :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Det är Bosch tändstift och Bosch tändning i den motorn för jag ser motorn har den grövre 7 mm svarta "bil"tändkabeln och den fanns aldrig på Stefa.

56:an ser ibland detaljerna 8)
Å nu fick jag se en detalj, jag länkade till fel motorbild. :oops:
Här är den som sitter på min röda Monark:
Bild

/ P
Forumsponsor

Det ser ut och vara två lika motorer :)
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Det ser ut och vara två lika motorer :)

Ja det stämmer.
Det är 2vxl 2,5ps motorer båda två.
Lite mer brickor på fläkthuven på den ena dock.

Mvh Patrik
Skriv svar