Sida 2 av 2
Postat: 09 mar 2014, 11:06
av erlan
på 70-talet körde dom flesta med 14-28 drevning till kyrkportscylindrarna.
så jag skulle prova 13-28 först.
erlan
Postat: 17 mar 2014, 19:01
av Las Peras
Bakhjul, styre, sadel, avgassystem, framlykta och handtag monterade. Premiärturen skulle tas men den startade ej på kicken. Efter att försökt med att springa igång den så fick den avgassmällar. Den måste då ha gnista men tändningen står fel tänkte jag.
Motorn har jag haft på hyllan och visste att brytarna står rätt men tänkte kolla igen. Hittar då att kilen på vevaxeln gått av så svänghjulet knappt snurrar. Dit med ny kil och drog svänghjulet hårt så starta den på första kicken!
Efter provkörning så skulle jag ställa förgasarn samt
justera kopplingen, men nu kom det lappmögel så jag vill inte ut och köra.
Re: Crescent Compact
Postat: 30 mar 2014, 18:15
av Las Peras
Re: Crescent Compact
Postat: 30 mar 2014, 18:22
av erlan
slutstycket kan ligga långt före där du hittade insatsen.
insatsen kan gå tungt att få ur på en del sådana dämpare.
erlan
Re: Crescent Compact
Postat: 04 apr 2014, 09:05
av JMolin
Mycket fin! Min Compact med tvåväxlades sachs har samma symptom när det gäller tändningen som din, att den "bryter och hackar". Ingen som vet vad det kan vara? Felinställd ankarplatta? Fel brytaravstånd? Vad kan det bero på??
Re: Crescent Compact
Postat: 04 apr 2014, 19:09
av JanneL
Re: Crescent Compact
Postat: 04 apr 2014, 19:35
av Las Peras
Felvända?? Gör jag nåt fel?
Hmm jag har fotat med min iPhone och lagt upp bilder via tinypic. På mina två datorer här hemma och surfplatta så är dom åt rätt håll.