Sida 2 av 2
Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 01 jun 2014, 16:42
av Calleberg
CALLE
NBERG Va FAAAN!.....................

Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 01 jun 2014, 16:57
av Kirre
Oj förlåt calleberg

Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 02 jun 2014, 00:55
av erlan
Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 02 jun 2014, 17:26
av Kirre
Tror det blir trångt på min päroncylle.
Har justerat förgasaren som jag fick köpa av 56:an så nu ser den ut så här.
Hålet är ca 13mm

En liten "polering" till sen är den färdig för provkörning.

Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 02 jun 2014, 19:39
av 56:an
Hej du, den där förknasarn känner jag igen
Jag var lite orolig som du kanske märkte men resultatet blev ju riktigt bra
Trottelhuset är fortfarande helt i botten precis som det ska vara och halsen mot motorn ser också bra ut.
Du får full poäng
Ja, där ser man... Här finns banne mig och lära, men det fordras nog verktyg också mer än rundfil och borrar
Han har nog varit hos tandläkarn och lånat borren den där Kirre
Men kolla nu bara så trotteln lyfter ända upp och lämnar genomloppet fritt

Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 02 jun 2014, 19:43
av 56:an
Min va orrrginaul

Re: Zundapp/Mustang förgasare
Postat: 08 jun 2014, 08:53
av 56:an
Kirre kom till Unionsrallyt. Jag har inte provkört mopeden men däremot känt på gasen och den är väldigt gasrapp och svarar direkt. Det är den rätte sången från motorn om man så säger...
På högeffektstvåtaktare är avgassidan av stor betydelse har jag förstått så en kortare och grövre krök + en ljuddämpare med större volym skulle nog höja både effekt- och vridmomentkurva i varvtalsregistret så mopeden går fortare är jag ganska säker på.
Fast det är ju inte säkert att det är önskvärt. Jag skulle behållt den som den är. En stark moped är klart att föredra men jag vill inte ha den att gå så där väldigt fort
