Midsommar...
Re: Midsommar...
Glad midsommar!
- alf-johan
- Forumsponsor
Glad midsommar från Uppsala kallt och skönt, men trevligt kan det bli i alla fall önska Alf Johan 

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Ja, glad midsommar till alla här.
det är aldeles försent att börja göra midsommarnubbe av potatisen nu.Braxmatte skrev:Midsommar ja...
ska gräva lite i potatislandet
med lite tur räcker det till både sillen och nubben
den blir inte klar förän lagom till kräftorna.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- zappafan
- Forumsponsor
Tror inte det blir att sitta ute ikväll, 8 gr & regn för tillfället... 

Op A & Train station står på kylning, en gryta som stinker dill puttrar på spisen, baconlindad chorizo fräser i stekpannan gubbarna vaskade och grädden vispad

http://www.youtube.com/watch?v=9S_rlCH4Nrg
Midsommar i en stad kan vara lite speciellt och skilja sig från övriga dagar på året. Gatorna är ovanligt tomma och grannar inte hemma. Inga motorgräsklippare som brummar om vartannat och man kan höra fåglar sjunga. Kanske lite livet på landet fast inne i stan
Ett sånt här tillfälle måste utnyttjas
så jag släcker datorn och försvinner ut

Grönt är skönt
Resten av dan kan dock pajas av svarthimmel, blåsa upp och sen ett regn som igår men det får man försöka överleva för det hör till villkoren av svensk sommar
Ha en skön midsommar!

Grönt är skönt
Resten av dan kan dock pajas av svarthimmel, blåsa upp och sen ett regn som igår men det får man försöka överleva för det hör till villkoren av svensk sommar

Ha en skön midsommar!

Tog upp potatis till min mor, tar upp till mig själv lite senare. Godare finns inte. Skall plocka jordgubbar också då. De är överbredda för fåglarna gillar dem också!
- Bilagor
-
- Midsommarafton 005 (640x480).jpg (303.4 KiB) Visad 4365 gånger
HSE skrev:Tog upp potatis till min mor, tar upp till mig själv lite senare. Godare finns inte. Skall plocka jordgubbar också då. De är överbredda för fåglarna gillar dem också!
HSE.
DE DÄR KALLAR JAG SVENSK SOMMAR !!!!
Brukar själv jaga fatt i en potatissort som kallas mandelpotatis, inte helt enkelt att få tag i bra kvalitet här hos mig.. favorit nr 1, enkelt beskrivet som en gåva från gud..

För övrigt en grymt bra potatis om man vill grilla, koka potatisen först så den är färdig, trä upp på spett och på grillen, fördel, det är ju kanon att kunna förbereda, potatisen kan ju vara kall ( kokt tidigare ) blir kanon att grilla..

Stefan
- pangerva
- Forumsponsor
Vilken dricka har högst YPK-värde?
(YPK = yrsel per krona)
(YPK = yrsel per krona)

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Vilken dricka har högst YPK-värde?
(YPK = yrsel per krona)

På med nattmössan. Natti natti + 4,9 gr.
Har hört från en säker källa att förr fanns det flaskor med RÖD kork och dom var godare...Frolzon skrev:pangerva skrev:Vilken dricka har högst YPK-värde?
(YPK = yrsel per krona)![]()