Sida 2 av 8

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 18:41
av Baronen
staff_gemini-1.gif mefipallina_yahoo.gif

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 18:57
av dt50r
Andra har el-start numer.men,jag har enerisnål start eller kickstart på dt50r som inte tär på batteret

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 19:05
av Baronen
dt50r skrev:Andra har el-start numer.men,jag har enerisnål start eller kickstart på dt50r som inte tär på batteret
Du är väl noga med att byta luft i hjulen? Vinterluft på vintern och sommarluft på sommarn?

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 19:20
av Hasse
Lite smårar tråd ändå på nåt sätt.. 8)

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 19:45
av dt50r
Dt50r kan bli självgående om man har för höga tomgångsvarv och är för vårdslös med kopplingen.men,dt50r far bara iväg nån meter sedan tippar dt50r omkull och gör ett halft varv på kopplings handtaget som går av koppen på och motorn stannar

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 19:47
av blyfot
dt50r skrev:Andra har el-start numer.men,jag har enerisnål start eller kickstart på dt50r som inte tär på batteret
Är det inte jobbigt att tälja en enerisnål, jag gjorde pilbågar av enepåkar när jag var ung men nål har jag aldrig gjort, räknas det som trim tro?

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 20:47
av Baronen
blyfot skrev:
dt50r skrev:Andra har el-start numer.men,jag har enerisnål start eller kickstart på dt50r som inte tär på batteret
Är det inte jobbigt att tälja en enerisnål, jag gjorde pilbågar av enepåkar när jag var ung men nål har jag aldrig gjort, räknas det som trim tro?
Jag använde rönn till mina pilbågar, undrar om det kan funka på en dt50r?

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 21:31
av blyfot
Baronen skrev:
blyfot skrev:
dt50r skrev:Andra har el-start numer.men,jag har enerisnål start eller kickstart på dt50r som inte tär på batteret
Är det inte jobbigt att tälja en enerisnål, jag gjorde pilbågar av enepåkar när jag var ung men nål har jag aldrig gjort, räknas det som trim tro?
Jag använde rönn till mina pilbågar, undrar om det kan funka på en dt50r?
Helt säkert, röööönnnnnnnhhh, rööööhnnnnnnn

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 21:34
av Raketaren
pnilz skrev:
dt50r skrev:dt50r har varit inblandad i 2 olyckor,så dt50r är krockad 2 gånger och rullar än.
Ja det märks på inläggen...

staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Re: övrigt

Postat: 03 feb 2015, 21:46
av Frolzon
dt50r skrev:Dt50r kan bli självgående om man har för höga tomgångsvarv och är för vårdslös med kopplingen.men,dt50r far bara iväg nån meter sedan tippar dt50r omkull och gör ett halft varv på kopplings handtaget som går av koppen på och motorn stannar
En lösning kan ju vara att inte stå bredvid din dt50r när du släpper kopplingen... :)

Re: övrigt

Postat: 04 feb 2015, 11:51
av dt50r
Tog aldrig bort avgaspluggen för dels är det trim och dels vill jag inte få nedsatt hörsel.den här modellen är gjord utan plugg i insuget.

Re: övrigt

Postat: 04 feb 2015, 13:03
av pangerva
dt50r skrev:Tog aldrig bort avgaspluggen för dels är det trim och dels vill jag inte få nedsatt hörsel.den här modellen är gjord utan plugg i insuget.
What about hörselpluggar?

Re: övrigt

Postat: 04 feb 2015, 16:10
av dt50r
Denna vaz niva har elektronisk intrumentbräda och handvärmare samt handskydd och styrskydd +blir motorstarkare ju mer brännsle den får.höjning av nålen gör att munstycket ökar till 76,4 från 76,3 och på det nya brännslet blir dt50r vridstarkare utan att effekten stiger,jag vridtrimmar dt50r bara medans motoreffekten förblir oförändrad,då går den inte fortare.men,den orkar mer istället,blir samma effekt som 70c.c fast med bara 2,82hkr effekt i motorn,som en 70c.c.m:s lågeffektare

Re: övrigt

Postat: 04 feb 2015, 16:24
av dt50r
Har drivit renar av vägen med yamaha dt50r tidigare.

Re: övrigt

Postat: 04 feb 2015, 17:27
av Raketsport
dt50r skrev:Denna vaz niva har elektronisk intrumentbräda och handvärmare samt handskydd och styrskydd +blir motorstarkare ju mer brännsle den får.höjning av nålen gör att munstycket ökar till 76,4 från 76,3 och på det nya brännslet blir dt50r vridstarkare utan att effekten stiger,jag vridtrimmar dt50r bara medans motoreffekten förblir oförändrad,då går den inte fortare.men,den orkar mer istället,blir samma effekt som 70c.c fast med bara 2,82hkr effekt i motorn,som en 70c.c.m:s lågeffektare
:?: :?: