Ja j-vlar!
(2 gånger)
1. JC är tillbaka! Den jag gillar att häckla mest i hela världen! En gång i tiden var det kanske till och med ömsesidigt (?). Jag har längtat efter dig! Är din rundhyllte väpnare fortfarande med i matchen? Mitt liv får plötsligt mening igen! F-n vad kul...

2. Ja, den där j-vla (ursäkta att jag svär så mycket men det är påkallat) moppen har jag fortfarande mardrömmar om. Någonstans i Sverige står den och då och då får ägaren frågan "Visst har väl den där varit på omslaget till Wheels och varit med i en massa andra tidningar/sammanhang?" Undrar vad byggaren/ägaren då svarar...
Att någon tycker det man gjort är snyggt/ballt/kul är roligt. Att kopieras kan vara en riktig komplimang. Men det där missfostret! Det där missfostret är en j-la skymf!
Bakgrundshistorien är att den kom ut på blocket till försäljning. Någon uppmärksammade det och kontaktade mig. Jag tyckte att det var läge att lägga ut en annons på min bara en lite stund efter - med någonting i texten om "se upp för billigare och sämre kopior". Fick en mängd svar och var tvungen att svara att det bara var på skoj och en reaktion på den andres annons...
Undrar var den är någonstans... j-la skitbygge - inte en linje rätt. Skärmar som flaxar i vinden, vajrar som slänger, sadel och sadelstag av kräkmodell, ... jag kan fortsätta hur länge som helst.
En sak som retat mig under åren - med alla dessa 2000-byggen som kom efteråt är att så få har förstått att sadelstagen måste vara gjorda av koniska rör och att sadeln behöver en form som lirar med tankens krökning - för att det skall bli någon form av dynamik i det hela. Inte sett en enda som gjort detta. Om man nu skall inspireras av något så bör man i varje fall förstå poängen i originalet.
Mvh
JE
PS...
JC - en man från förr i tiden
Se - länge trodd vara avliden
En kille som hade allt och jag vet
Han hade en monarscoot med "det"
Helt skruvad i kolan och rätt ful
Långsam i huvudet men alltid kul
Här är en kass film från utube (vet ej upphovsman) men som ni ser så gick Monarscooten rätt OK... Tyvärr fick JC sedan snoppkomplex, började med HD och försvann från moppesvängen. Men det kanske finns hopp igen(?).
http://www.youtube.com/watch?v=skpzyvzfa5o