Tjock-TV...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Tjock-TV...

Inlägg av 56:an »

Förresten... Vad är TV bra för? :roll:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

56:an skrev:Förresten... Vad är TV bra för? :roll:
Finns faktiskt sevärda program åxå. åsså har man inte över 8000 inlägg på diverse forum.... staff_italiamac_fastidioso.gif
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Har faktiskt kompisar som bytt plattTv 2 ggr medans jag haft den här, en var bara 2 eller 3 år gammal, men inte gick det få tag i reservdelar inte.... :shock:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Hade tjock-tv tills för något år sedan men nu är det platt som gäller, dock ingen jätte bara 32". Även till datorn är det platt som gäller 24" har dock två platta 19-tummare som reserv, varav den ena gick sönder men den har jag reparerat så den är ok nu.
Annat var det förr. Det var på den tiden då det inte fanns några återvinningsstationer utan folk slängde sina tv-apparater i containers. Där kunde man göra fynd. Gick ofta och kollade i olika containers efter tv-apparater som folk slängt eftersom det blev för dyrt att lämna in för reparation.
Som mest hade jag en sju, åtta tv-apparater hemma. De var trasiga när jag tog hem dem men när jag reparerat dem så fungerade de utan problem. Lagade även en del apparater åt bekanta men sedan så tyckte jag att det tog för mycket tid i anspråk så jag lade ner detta. Nu har jag bara en tv.
Hittade även en stereoanläggning vid ett tillfälle, den fick följa med hem. Bara ljud på en kanal men det var lätt fixat, en trasig transistor i slutsteget och den hade jag hemma på lagret. Den anläggningen har jag faktiskt fortfarande kvar och den fungerar ännu men den får hålla till i källaren.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

Men snälla nån, tjock tv är ju helt kanon så jag tycker den som har det skall hålla kvar den så länge dom kan för skulle dom bemöda sig att kolla på en platt tv och se hur mycket bättre bilden är och hur mycket mindre plats den tar för extremt billiga pengar så kanske ett litet relä skulle spricka i pannlooben.

Vad jag menar med det lite ironiska inlägget är att för väldigt småpengar kan ni få en tv som tar mindre plats och har mycket bättre bild än er gamla tv, man behöver inte vara en prylnisse för det, ibland är det bara sunt att hänga med i utvecklingen, vissa tv drar mer el på ett år än vad en plattis kostar i inköp.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

56:an skrev:Förresten... Vad är TV bra för? :roll:
Jag tittar på TV max en timme per dag i snitt och då är nyheter medräknat. Men någon bakåtsträvare är jag inte 56:an. :wink:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Johan Lat skrev:vissa tv drar mer el på ett år än vad en plattis kostar i inköp.
Det där var anledningen till att min tjocka åkte ut!
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev:Har faktiskt kompisar

Det trodde vi inte...

:D :D :D
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Hynboholm skrev:
Johan Lat skrev:vissa tv drar mer el på ett år än vad en plattis kostar i inköp.
Det där var anledningen till att min tjocka åkte ut!
Då har det blivit stor skillnad på dom senare, jag kollade med en Elmätare på min gammtv, 110 w vid drift & kring 20w på standby (inklusive Tv box & dvd)
Forumsponsor

pangerva skrev:Jag tittar på TV max en timme per dag i snitt och då är nyheter medräknat.
Absolut helt okej :wink:
men snälla fråga aldrig mej hur många timmar jag sitter vid datorn. En timme räcker ju inte så värst långt... slider_anon.gif
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Philips första färg-TV som såldes på svensk marknad hade en nominell förbrukning på 385 W.
Vill minnas att den kostade 3250:- inkl oms hösten 1970.

Jag hade en sådan men råkade förstöra den när jag backade in Dodgen.
Forumsponsor

ZVEZDA M50 skrev:Jag hade en sådan men råkade förstöra den när jag backade in Dodgen.
  • :clapping:
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

ZVEZDA M50 skrev:Jag hade en sådan men råkade förstöra den när jag backade in Dodgen.
Det får väl nästan ursäktas med förklaringen att det inte skedde med ett fordon från denna serien, skulle jag tro... :)
dodge.jpg
dodge.jpg (21.89 KiB) Visad 3059 gånger
Forumsponsor

zappafan skrev:Finns faktiskt sevärda program åxå. åsså har man inte över 8000 inlägg på diverse forum.... staff_italiamac_fastidioso.gif
För många inlägg :?:

Du tror inte det skulle gå och få in en begränsning på forumet om t.ex. max tre inlägg per dag och försöker man med fler så svarar datorn så här :computer:
  • :roll:
umekille

Inlägg av umekille »

Bild
Skriv svar