Kondens i bensin tanken.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Baronen
Forumsponsor

Re: Kondens i bensin tanken.

Inlägg av Baronen »

Patrik skrev:
pangerva skrev: när regnskog skövlas?

[/quote
På 70talet så fick man ju höra i skolan om skövlingen och att den måste stoppas, undrar hur avverkningssiffrorna ser ut år för år egentligen?

/ P
Det är förjävligt. Det finns en lösning på att kunna åka gratis med förbränningsmotorer, men den lösningen har folk blivit mördade för. Och det kan jag förstå. Oljan är ju livsviktig för ekonomin och när nån visar upp att energi egentligen är gratis så är det ju klart att dom reagerar. Den här världen är för hemsk. Stanley Meyer säger jag bara.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Baronen skrev:
Patrik skrev:
pangerva skrev: när regnskog skövlas?

[/quote
På 70talet så fick man ju höra i skolan om skövlingen och att den måste stoppas, undrar hur avverkningssiffrorna ser ut år för år egentligen?

/ P
Det är förjävligt. Det finns en lösning på att kunna åka gratis med förbränningsmotorer, men den lösningen har folk blivit mördade för. Och det kan jag förstå. Oljan är ju livsviktig för ekonomin och när nån visar upp att energi egentligen är gratis så är det ju klart att dom reagerar. Den här världen är för hemsk. Stanley Meyer säger jag bara.
Ok, berätta hur man åker gratis med en förbränningsmotor. Om du är orolig kan du pm:a mig, jag är inte våldsam av mig.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Googla Stanley Mayer
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Som sagt, googla stanley meyer. Kust till kust i USA med en vw buggy på 24 gallon vatten. Om man grottar ner sig finns det ritni gar och en massa data. Jag har kört en kina fyrtaktare på vätgas. Funkar bra. Men nästa vätgasbygge blir byggt av truckkomponenter. En modifierad transistorregulator, en potentiometer och en vätgascell. :)
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Det där luktar snakeoil!
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:Det där luktar snakeoil!
Läs på lite innan du kommer med ett sådant påstående.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Hade det funkat hade många hemma mekare redan åkt med det.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

pangerva skrev:
56:an skrev:det är ju ni sydamerikanska bönder som gör den :D
Har jag sagt så???? staff_annoyed
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

56:an skrev:
pangerva skrev:
56:an skrev:det är ju ni sydamerikanska bönder som gör den :D
Har jag sagt så???? staff_annoyed
Jag lade bara till sydamerikanska :D
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:Hade det funkat hade många hemma mekare redan åkt med det.
Det är det redan endel som gör. Och i USA finns det kit till lastbilar för att sänka bränsleförbrukningen. Om du inte tror att det går så är det upp till dig. Jag hade svårt att tro det själv men jag har sett så många lyckade konverteringar och det finns utförliga beskrivningar. Har själv drivit motorer med vätgas och det är ett toppenbränsle. Du bygger enkelt en bränslecell av syrafast rostfritt. För att kunna spjälka vattnet till sina beståndsdelar på optimalt sätt så ska du pulsera likström i en viss frekvens. Det kan du göra med en transistorregulator. Det är inte busenkelt, men leta så hittar du stan meyers brorsas sida. Den har tagits bort så många gånger så den är lite lurig att hitta. Har för mig texten ligger upplagd i bildformat av någon anledning.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Om det funkade skulle miljontals fordon drivas på detta sätt. Han skulle fått Nobel pris. Det skulle inte finnas ett enda åkeri, taxi, bonde, you name it som inte skulle använda tekniken. Det dyker upp diverse sådana här grejer med jämna mellanrum men dom visar sig inte vara sanna el inte helt sanna (Somkey yunick hot varpor) delar av den tekniken har börjats att användas i moderna motorer.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Tänk efter. Vad är ekonomin uppbyggd av? Oljan! Om oljan helt plötsligt skulle bli värdelös för att folk skulle använda något som är gratis till bränsle, vad händer då? Stan Meyer blev mördad. Filmerna på hans grejer försvinner hela tiden från bl.a youtube. Såna här saker är inte att leka med. Allt handlar om pengar. Du kan ju göra ett experiment själv. Ta två matskedar i metall, lägg ihop dom så dom "ligger sked". Isolera dom från varandra med eltejp och fixera dom så dom inte ligger ihop. Ska va en springa mellan dom på ca 1mm. Sen stoppar du ner skedarna i ett glas med vatten. Du tar ett 9volts batteri och sluter plus mot ena skeden och minus mot andra skeden. Nu börjar det bubbla i glasset. Små fina bubblor. För att se hur explosiv gasen är så kan du blanda i lite diskmedel i glaset. Då bildas ett skum i glaset. Tänd en tändsticka ovanför bubblorna så ska du se vad det smäller.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Är inte så mycket för konspiration teorier. Då skulle ju redan alla motor utvecklare vara mördade, en bil drar nästan hälften nu mot vad dom gjorde för 20 år sedan, och än värre blir det med hybrid bilarna. Och som sagt varför kör inte alla som inte är rädda redan med tekniken, kan lova att det är miljontals som skiter i olje marknadens krafter. Det experimentet du nämner gjorde jag när jag gick i 7:an 1977 så det är inget nytt/ revolutionerande.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:Är inte så mycket för konspiration teorier. Då skulle ju redan alla motor utvecklare vara mördade, en bil drar nästan hälften nu mot vad dom gjorde för 20 år sedan, och än värre blir det med hybrid bilarna. Och som sagt varför kör inte alla som inte är rädda redan med tekniken, kan lova att det är miljontals som skiter i olje marknadens krafter. Det experimentet du nämner gjorde jag när jag gick i 7:an 1977 så det är inget nytt/ revolutionerande.
Du behöver inte tro på det. Så länge jag vet att det fungerar är jag nöjd. Sen får man vara hur trångsynt man vill. Det finns fler geniala grejer jag skulle kunna redovisa som du skulle kunna få tala bort. Den som är intresserad kan söka på hho generator på tuben. Finns en nyupplagd gammal film på Stanley Meyer just nu som är en timme lång lite drygt. Den kan jag rekommendera att se innan den blir borttagen igen.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Vad snackar du om trångsynt, lägg av det kallas livserfarenhet. Ok, du vet att det funkar. Jag vet att det inte funkar.
Jag har bevis för att det inte funkar, det används inte. Var är dina oberoende bevis för att det funkar.
Skriv svar