
övrigt
Re: övrigt
Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen 

Re: övrigt
Nu har du sniffat för mycket på korken56:an skrev:Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen

E22 heter det idag och E66 hette det på 80-talet
Stigen ner till sjön i Sulegång heter E666

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: övrigt
OK kanske bättre att prova E45 (utan tomgångsstopp förstås) och när jag väl är framme i Karlstad blir det att prova E18 med mindre risk för tomgångsstopp.
Lite längre men vad gör man inte för att slippa tomgångsstopp, åtminstone över halva vägen.
Lite längre men vad gör man inte för att slippa tomgångsstopp, åtminstone över halva vägen.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: övrigt
Jaså, gör det detblyfot skrev:Nu har du sniffat för mycket på korken56:an skrev:Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen![]()
E22 heter det idag och E66 hette det på 80-talet

Får väl skylla på jag är förkyld och har ont i huvudet. Inte det enda som har blivit fel idag...
Re: övrigt
Jag har precis kört en tur på "Riks 7:an".pangerva skrev:Jag ska prova att köra till Stockholm på E20 i morgon.
/ P
- ZVEZDA M50
- Inlägg: 706
- Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
- Ort: Trollhättan
Re: övrigt
Men, det intressanta är ju om det var med eller utan problem med tomgången?Patrik skrev:Jag har precis kört en tur på "Riks 7:an".pangerva skrev:Jag ska prova att köra till Stockholm på E20 i morgon.
/ P
Re: övrigt
Dt50r har blivit en halv procent snålare på 95e5 och på e10 blir den nog 1% snålare.på e85 blev dt50r 8,5% snålare.men,6nr större munstycke blev för stort.motorn drunknade i e85.jag hade 82:s munstycke och original var 76 på 2004 yamaha dt50r
Re: övrigt
På min ena traktor är tomgången lika låg som ett motorstopp nästan och då kör ju jag på diesel.. 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
Etanolet gör dt50r piggare utan att den går fortare.det blir som att köra med större motor
- ZVEZDA M50
- Inlägg: 706
- Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
- Ort: Trollhättan
Re: övrigt
Hej!
Jodu, etanol o pigghet...
För nå'n timme sedan hjälpte jag en något äldre man upp på fötterna efter att han halkat omkull, något påverkad av etanol.
O visst, pigg var han!
Jodu, etanol o pigghet...
För nå'n timme sedan hjälpte jag en något äldre man upp på fötterna efter att han halkat omkull, något påverkad av etanol.
O visst, pigg var han!
Re: övrigt
Normalt tar dt50r 2-3dl per mil.men,nu tar den 20%mindre p.g av etanolen i bensinen,så nu kan jag köra över 13mil utan att tanka i 45km/h.på 6:an gör bakhjulet 2 varv när vevaxeln gör ett varv.76dbl på tomgång och 71dbl under körning och släpper ut vattenånga ur avgasröret.har gjort 2 frivilliga avgasprov=inget sot
Re: övrigt
Körde in i en poliskontroll och blev invinkad i 45km/h ,fick blåsa och visa am körkortet samt visa registreringsbeviset sedan fick jag köra vidare
Re: övrigt
Vilken tur att de inte kollade nykterheten på dt50r, då hade den ju åkt dit för rattfylla, runt 200promille är inte att leka med 

Re: övrigt

Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Re: övrigt
om bakhjulet gör 2varv när vevaxeln gör 1 varv så lär den gå fruktansvärt fort.dt50r skrev:Normalt tar dt50r 2-3dl per mil.men,nu tar den 20%mindre p.g av etanolen i bensinen,så nu kan jag köra över 13mil utan att tanka i 45km/h.på 6:an gör bakhjulet 2 varv när vevaxeln gör ett varv.76dbl på tomgång och 71dbl under körning och släpper ut vattenånga ur avgasröret.har gjort 2 frivilliga avgasprov=inget sot
på våra gamla sachsar gör bakhjulet ett varv när vevaxeln gör nitton varv.
erlan