Sida 2 av 27

Re: övrigt

Postat: 20 jan 2015, 21:49
av 56:an
Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen :P

Re: övrigt

Postat: 20 jan 2015, 21:56
av blyfot
56:an skrev:Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen :P
Nu har du sniffat för mycket på korken :)
E22 heter det idag och E66 hette det på 80-talet

Stigen ner till sjön i Sulegång heter E666 offtopic

Re: övrigt

Postat: 20 jan 2015, 22:41
av pangerva
OK kanske bättre att prova E45 (utan tomgångsstopp förstås) och när jag väl är framme i Karlstad blir det att prova E18 med mindre risk för tomgångsstopp.
Lite längre men vad gör man inte för att slippa tomgångsstopp, åtminstone över halva vägen. :D

Re: övrigt

Postat: 21 jan 2015, 00:44
av 56:an
blyfot skrev:
56:an skrev:Längs ostkusten förbi Kalmar går E66 men jag minns den hette E22 på 80-talet. Fast när jag var liten hette den Riks15 och var inte bredare än dagens moderna cykelvägar på sina ställen :P
Nu har du sniffat för mycket på korken :)
E22 heter det idag och E66 hette det på 80-talet
Jaså, gör det det cocos_acc.gif

Får väl skylla på jag är förkyld och har ont i huvudet. Inte det enda som har blivit fel idag...

Re: övrigt

Postat: 21 jan 2015, 08:46
av Patrik
pangerva skrev:Jag ska prova att köra till Stockholm på E20 i morgon.
Jag har precis kört en tur på "Riks 7:an".


/ P

Re: övrigt

Postat: 21 jan 2015, 17:07
av ZVEZDA M50
Patrik skrev:
pangerva skrev:Jag ska prova att köra till Stockholm på E20 i morgon.
Jag har precis kört en tur på "Riks 7:an".


/ P
Men, det intressanta är ju om det var med eller utan problem med tomgången?

Re: övrigt

Postat: 21 jan 2015, 20:34
av dt50r
Dt50r har blivit en halv procent snålare på 95e5 och på e10 blir den nog 1% snålare.på e85 blev dt50r 8,5% snålare.men,6nr större munstycke blev för stort.motorn drunknade i e85.jag hade 82:s munstycke och original var 76 på 2004 yamaha dt50r

Re: övrigt

Postat: 24 jan 2015, 14:43
av Baronen
På min ena traktor är tomgången lika låg som ett motorstopp nästan och då kör ju jag på diesel.. :roll:

Re: övrigt

Postat: 24 jan 2015, 14:52
av dt50r
Etanolet gör dt50r piggare utan att den går fortare.det blir som att köra med större motor

Re: övrigt

Postat: 24 jan 2015, 18:07
av ZVEZDA M50
Hej!

Jodu, etanol o pigghet...
För nå'n timme sedan hjälpte jag en något äldre man upp på fötterna efter att han halkat omkull, något påverkad av etanol.
O visst, pigg var han!

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2015, 15:20
av dt50r
Normalt tar dt50r 2-3dl per mil.men,nu tar den 20%mindre p.g av etanolen i bensinen,så nu kan jag köra över 13mil utan att tanka i 45km/h.på 6:an gör bakhjulet 2 varv när vevaxeln gör ett varv.76dbl på tomgång och 71dbl under körning och släpper ut vattenånga ur avgasröret.har gjort 2 frivilliga avgasprov=inget sot

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2015, 15:32
av dt50r
Körde in i en poliskontroll och blev invinkad i 45km/h ,fick blåsa och visa am körkortet samt visa registreringsbeviset sedan fick jag köra vidare

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2015, 15:43
av blyfot
Vilken tur att de inte kollade nykterheten på dt50r, då hade den ju åkt dit för rattfylla, runt 200promille är inte att leka med slider_anon.gif

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2015, 16:29
av disktant
Bild

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2015, 16:45
av erlan
dt50r skrev:Normalt tar dt50r 2-3dl per mil.men,nu tar den 20%mindre p.g av etanolen i bensinen,så nu kan jag köra över 13mil utan att tanka i 45km/h.på 6:an gör bakhjulet 2 varv när vevaxeln gör ett varv.76dbl på tomgång och 71dbl under körning och släpper ut vattenånga ur avgasröret.har gjort 2 frivilliga avgasprov=inget sot
om bakhjulet gör 2varv när vevaxeln gör 1 varv så lär den gå fruktansvärt fort.
på våra gamla sachsar gör bakhjulet ett varv när vevaxeln gör nitton varv.

erlan