Jag fick tag på såna här snygga lamphållare nu i veckan och det kändes hemskt att behöva skära upp den gamla fina påsen.
Det här var den sämsta ramen hittills, Bulten till vaggan satt HÅRT och fotpinnarnas vinklar antydde att någon nog kört på rätt bra en gång. Kanske flera gånger. Det fick värmas, böjas och svetsas en hel del för att få ordning på eländet.
Lolalola skrev:Jajamensan, det blir Gulf.
Men det blir nog en vanlig motor. Fast fyrväxlad förstås, och så nån spansk halvpigg cylinder. Dom är ju rätt snygga.
Låter jättebra
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Ja jag har varit sugen länge och här med den viktiga svarta stripen. Synd på pressningen där i luftburksgrejen. Jag får pilla lite med svart färg där tror jag.
Är det någon som vet vad det är för diameter på en tidig Dakota-strålkastare? En sån med hål för fyrkantig hastighetsmätare alltså. Jag har en här som jag tänkte använda, men den verkar vara för stor. Hålet framtill är ganska precis 150mm, men sargen, som jag också tänkte använda, är bara typ 140mm. Är det lamphuset eller sargen som är fel? Lamphuset känns onekligen lite... stort.
Lolalola skrev:Det kanske inte alls är till en Puch utan till nån skum KTM eller nåt?
,
KTM kan väl ej vara skumt, de är rejäla å bra saker....***L***..
Vil du ej ha den sån skicka den till mig då, jag har nog ett ställe
att sätta den på....