Vad i H-vete är fel, Hjälp

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Hakan

Re: Vad i H-vete är fel, Hjälp

Inlägg av Hakan »

erlan skrev: nu är det ju konstaterat att det är bosch tändsystem på den motorn.
Han var ju inte säker på om han mätt rätt, och hål till konding är väl inte första gången det har blivit uppfilat, så konstaterat det vetefan om jag vill hålla med om ännu.
Inte omöjligt att det hamnat ett Stefa system under alla åren, och Husqvarna var inte konsekventa gällande monterade delar på fabrik.
Schlorven

Inlägg av Schlorven »

Moppen är igång. En lokal förmåga men en del reservdelar som jag fick tag ifrån. Tändspolen var boven då vi provade den i en bänk. Dock så blev glädjen kortvarig då tandremmen gav upp efter 300 meter, ny är beställd från Mekonomen. Tack alla för all hjälp. Mätte avståndet cc och var 50mm. Den lokale moppe snubben sa att det var 49mm, och ny kondensator och brytare.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Hakan skrev:
56:an skrev:
Hakan skrev:Johan på Idenätet har vad du behöver, även 49mm spole.Han är bra att ha och göra med.
På det här forumet brukar vi i första hand rekommendera http://www.mopedrenovering.se
Och skulle dom inte ha de här sakerna i sitt utbud så är de säkert intresserade att få med dom så kolla där först :)
Visste inte att man i första hand skall länka till endast den handlaren. Var står det någonstans ?
Det har blivit kutym här men det står ingenstans vad jag vet :)

Det är Puchlasse här m.fl. som har den webbutiken och dom gör så gott dom kan för vi ska bli nöjda :D
Forumsponsor

Schlorven skrev: ny är beställd från Mekonomen. Tack alla för all hjälp.
Mekonomen är bra thumb_up

Jag var där och beställde Castrol R40 oljan. Beställde vid 16-tiden och fanns och hämta på morgonen efter redan kl 8 och inga extra kostnader eller särskilt dyrt heller :)

Nu vet jag inte om den oljan finns på mopedrenovering.se men den skulle nog passa in bra i sortimentet :roll:
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

Hakan skrev:
Hakan skrev:Johan på Idenätet har vad du behöver, även 49mm spole.Han är bra att ha och göra med.
På det här forumet brukar vi i första hand rekommendera http://www.mopedrenovering.se
Och skulle dom inte ha de här sakerna i sitt utbud så är de säkert intresserade att få med dom så kolla där först :)
Visste inte att man i första hand skall länka till endast den handlaren. Var står det någonstans ?
Det har blivit kutym här men det står ingenstans vad jag vet :)

Det är Puchlasse här m.fl. som har den webbutiken och dom gör så gott dom kan för vi ska bli nöjda :D
Feedback vill nog alla företag ha, och dom flesta vill nog göra sina kunder nöjda. Jag handlar av dom jag finner lämpligt, oavsett kutym eller inte, och tips på mopedbutiker finns det väl en hel tråd om. Marknadsekonomi kontra planekonomi.
Forumsponsor

Klart man handlar där man vill men här brukar vi länka till mopedrenovering.se om produkten finns där. Men många gånger är det special och då får man länka till där det finns.

Fast själv sysslar jag helst med begagnat :)
Skriv svar